noerrebro

fra alle hjørner

2011 på Nørrebro

Vinter på Nørrebro, er det ikke smukt? Selv om de fleste ser frem til sommer, gadefester, bare ben og lune aftener på Sankt Hans Torv og i byens små grønne områder, så er vinteren nu altså noget særligt. Her bliver så stille, når sneen falder. Folk forsvinder fra cykelstierne, trafikken er langsom, der er sjap i butikkerne, alle går rundt med røde kinder, og kaffen smager bare bedre, når man endelig sidder indenfor og kan kigge ud i kulden.
Og ja, jeg fryser. Jeg skruer op for varmen og vikler min krop ind i to lag tæpper foruden halstørklæde og uldtrøje, men det er stadig koldt – måske man skulle få ordnet bagdøren, så det ikke trækker ind?

Jeg flyttede i drømmelejligheden på Nørrebro i starten af oktober 2009 og rejste til Indien i vintermånederne, så dette er min første vinter her. Fantastisk! Søerne er skøjteklar, og jeg har endnu ikke været ude og tulle rundt med mine gamle skøjter. Har kun beundret det hvide landskab og den lyserøde himmel om eftermiddagen fra Dronning Louises Bro og mærket en glædeskriblen gennem kroppen – jeg bor her! Lige her midt i den Nørrebro’ske vildskab, mangfoldighed, kreativitet og særlige sjæl, som jeg har hørt flere københavnere og besøgende nævne.

Derfor vil jeg skrive denne blog om Nørrebro. Om alle hjørner af Nørrebro, events, caféer, restauranter, butikker, folk…

Enjoy – I do. Og pas på de mange istapper!

One response to “2011 på Nørrebro

  1. Pingback: Hvad fanden… | noerrebro

Skriv et svar

