noerrebro

fra alle hjørner

Indedag

Hvor gider man ikke sidde indendørs, når solen skinner udenfor, og der er lystig larm fra gaden. Det er ikke nok bare at kigge ud ad vinduet eller nyde solens stråler gennem glasset. Jeg vil ud! Men Popper og Kuhn skal studeres, før min første, lille gåtur på isen kan blive aktuel.

I forgår blev jeg kørt fra Frederiksberg til Nørrebro, hvilket er en sand labyrint. Det var umuligt at finde ud af, hvor vi måtte køre henne, da man det ene sted ikke måtte dreje til venstre, og det andet sted endte ved en vej, som var spærret af for alt andet end busser. Men så kom vi lidt rundt i Kbh. Sjældent ser jeg byen inde fra en bil af – eller bus -, men hvor er det anderledes. Der er gang i byen, hvilket jeg slet ikke bemærker på cyklen, fordi jeg er så fokuseret på egne tanker eller trafikken.

P.S. Det er DEJLIGT, at der er færre biler på Nørrebrogade, selv om det er umuligt at komme hjem, når jeg bliver kørt til døren. Men det sker kun 3 gange om året ;-) Keep up the good work CPH, måske kan vi en dag få et bilfrit København?

Skriv et svar

