noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro i Matadorspil?

Så er ugen gået, og hvor har den været fantastisk, begivenhedsrig og social! Eksamensopgaven i videnskabsteori var måske ikke lige toppen af poppen, men eftersom jeg afleverede på min fødselsdag og dermed fik FERIE i fødselsdagsgave, så var det faktisk i orden. Aftenen endte som sagt på den indiske restaurant, hvorefter jeg smuttede ud til en veninde fra studiet sammen med en masse andre. Der sad vi og skålede og nød vores sejr (hvis vi da består eksaminerne!) – 1. semester done. Vi endte på Cosy kl. 3, hvor vi dansede løs, inden vi spiste klamme crispy chicken burgers fra Burger King hjemme hos en fra holdet. Da jeg kom hjem, var min sambo på vej på arbejde! Dejlig fødselsdag.

Fredag tog jeg med min søster til puls/styrke i fitnessworld – er stadig øm i skuldre og lægge! – og købte bagefter ind i et par grønthandlere på Nørrebrogade. Den til højre forKvickly ved runddelen har altid gode tilbud på icebergsalat (fx 3 for 10,-) og frugter (10 for 10), og så kan man jo altid lige smutte ind i slikbutikken ved siden af – “Palmen.” 8 kr for 100 g slik, udvalget er stort, fyren er venlig, og butikken er fin. Perfekt! 🙂 Det er kun billigere i Føtex nede ved Nørrebro Station, hvor man hver fredag kan blande 100 g slik for 7 kr… Men udvalget er meget mindre, og det er jo kun hver fredag, det gælder! Hvad gør man så mandag, tirsdag og alle de andre dage, hvor man craver for bland-selv-slik??? (For man kan jo ikke gemme slik fra fredagen)

Nå, anyways… Det var lidt et side(slik)spring. Efter at have købt ind i samtlige supermarkeder kunne jeg i går kreere et festmåltid bestående af humus, bønner med rødløg marineret i rooiboste, couscous med sauterede grøntsager og kikærter, grissini’er, hjemmespirede mungbønner med persille og en lækker rødbedesalat med creme fraiche, æbler, ingefær og rosiner, som Ramasan laver den på Picnic, hvor jeg arbejdede indtil for et par måneder siden. Jeg startede kl. halv 11 om morgenen og lavede så mad og gjorde rent indtil kl. 18.08, hvor min søster, bror, stedfar og mor kom… Efter 3 flasker rødvin, mad og gaver, spillede vi Matador. Tænk engang, Hvidovrevej og Rødovrevej er med, men hvor er Nørrebrogade, Elmegade og Blågårdsgade? Nørrebro er slet ikke repræsenteret!? Så nu har jeg tænkt mig at lave et nyt Matadorspil, hvor kun gader på Nørrebro kan købes samt diverse slikbutikker, restauranter og caféer i stedet for rederier og bryggerier. Og så skal man selvfølgelig cykle rundt i stedet for at køre i bil…!

Jeg endte i indre by med min søster og kommende sambo 🙂

God søndag folkens

Den lækre mad

Skriv et svar

