noerrebro

fra alle hjørner

Lørdag

Godmorgen Nørrebro

Endelig! De spiller fodbold inde i fængselsgården, og jeg nyder det. Selv om vinduet er lukket ude i køkkenet, kan jeg sagtens høre deres råben og hujen og spark til bolden. Det er så lørdagsagtigt… og menneskeligt. Måske er det ikke så sjovt, når unge fyre sparker porten ind til vores gård kl. sent om natten for at råbe over den høje mur med pigtråd for enden af gården. “Æy, hvornår kommer du ud? Hold ud!” råber de til deres venner. Måske er det faktisk lidt larmende. Men alligevel… det er smadder hyggeligt – sig det ikke til nogen… Det bliver ikke mig, der ringer til politiet, når de unge råber højt i mørket 🙂

Jeg har lige købt en cykel. En alt for dyr cykel for mere end 1 måneds SU! Men det er, så jeg kan suse drømmende gennem Nørrebro over de mange skæve brosten, slingre ned gennem Blågårdsgade og drøne afsted på Nørrebrogade i grøn bølge. Og så er det vel ok? Jeg nåede så også lige at forelske mig i både cykelhandleren og ham den flotte fyr fra Estate Coffee, som lavede et flot hjerte i min café latte. Sådan kan det gå! Nå, ikke relevant – det er jo Vesterbro! Pointen er bare, at jeg nu skal spare endnu mere…

Hey, ses vi på Blågårds Plads kl. 16.00 til en skøjtetur?!

P.S. Funke var alt for proppet i nat, og ligeså var Understellet…

P.P.S. Kan klart anbefale Phenomenon på Nørrebrogade 7 over for Fakta lige ved Dronning Louises Bro. Købte et par sko i går og i sommers købte jeg også nogle. De er til at betale, og så er de virkelig flotte. Og ekspedienterne er venlige og giver gerne rabat, hvis du fx køber to par sko, eller hvis den ene af de to sko, du køber, har stået fremme… 🙂
De har Shoe Biz, Diesel, Caterpillar osv… Link til deres hjemmeside: http://www.phenomenon.dk/

Ciao…

Skriv et svar

