noerrebro

fra alle hjørner

Det Poetiske Bureau

Freja og jeg meldte os sidste år ind i Det Poetiske Bureau, som er en frivilligt drevet kunstforening med café, galleri, minibiograf og eget forlag på Griffenfeldsgade. Tidligere havde de en ekstrem lækker brunchbuffet til 40 kr for medlemmer hver søndag. Økologisk og delikat! Desværre er det nu afskaffet.. Men man kan stadig komme og drikke kaffe, te og øl, når man har lyst, og de holder alle mulige arrangementer, hvor musikere, malere, poeter og forfattere kommer forbi. Freja og jeg har været der til smuk koncert med Soffie Viemose og hørt Søren Ulrik Thomsen samt to-tre andre læse digte op. Der er altid propfyldt med mennesker, og stemningen er god. Jeg har så lige set, at Henrik Nordbrandt kommer og læser op af “noget” d. 1 marts, og eftersom et par linjer fra et af hans bedste digte pryder min væg, tror jeg, at jeg må over og høre ham. Derudover er der erotisk fredag d. 25. marts, hvor der vil blive læst op fra udvalgte noveller af Anaïs Nins novellesamling “Venusdeltaet.” Det koster en 20’er at komme ind – måske pga. den special guest, de reklamerer med?

Deres program kan ses her: www.poet-bureau.dk, og jeg kan virkelig anbefale stedet… Folk er venlige og spøjse 🙂

2 responses to “Det Poetiske Bureau

  1. Anni Brejnholt februar 23, 2011 kl. 2:42 pm

    Elsker din blog – herligt at læse om livet på nørrebro. vil fluks sende et link til dem jeg kender, som bor samme steds. det vil de sætte pris på. Tak fordi du lod mig vide, at du er derude. Kram

    • noerrebro februar 28, 2011 kl. 5:33 pm

      Dejligt at høre! Jeg håber lidt, at folk fra Nørrebro kan genkende steder, følelser og stemninger, og folk uden for Nørrebro kan få et bedre billede af denne bydel, som ofte kun bliver opfattet som centrum for skuddramaer, bander og problemer i alle afskygninger. Her er skønt, folk smiler, mangfoldigheden lever sit fantastiske liv
      Så lidt Anni – det er kun en glæde for mig at vide, at du også er der

Skriv et svar

