noerrebro

fra alle hjørner

Hash’n’Hassle

Solen skinner, det er minusgrader, fængslet er stille (hvem gider spille fodbold i frostvejr?), PV er smuttet, mit værelse er støvet, og jeg, ja, jeg drikker kaffe, stener statistik og vil hellere lave alt muligt andet…

Jeg har i løbet af de to sidste uger mødt to fra min opgang, hvilket ikke sker så tit. Faktisk fandt jeg først i forrige uge ud af, hvordan min kære nabo ser ud! Nå, men den første var min overbo, som kom ned for at give den første klage nogensinde. Hun er lige flyttet ind over os, så måske har der ikke boet nogen deroppe i lang tid, og derfor har vores musik ikke generet nogen. MEN, det var forrige fredag, og hun kom ned og bankede på for at spørge, om vi ikke kunne skrue ned for musikken, for hun havde feber og skulle meget tidligt op næste morgen (underlig kombi, men okay…). Og det var egentlig forståeligt nok, for PV og hendes veninde hørte Erik Hassle på repeat, så “Don’t bring flowers” havde dunket ud af højtalerne 40-50 gange i løbet af de sidste timer 🙂 Så P skruede ned, og vi hørte så kun sangen omkring 10 gange igen bare for sådan rigtig at sikre, at vi ikke ville glemme sangen i løbet af aftenen.

Et par dage efter mødte jeg så selveste hashfyren, hvilket løste det store mysterium: hvem er det, der hver anden morgen og hver anden aften (dvs. hver dag) fylder opgangen med den sødeste duft? Det var så ham. Jeg mødte ham i gården og ville lige høre, om han havde en router, eller hvordan hans internet fungerede. Og så tændte han sin joint og begyndte at plapre løs om fastnet, naboens trådløse net, routere osv. SÅ hyggeligt! Mer af det, og færre Hasslehadere…

P.S. Hvis du så en sort panter i nat, var det bare mig

Skriv et svar

