noerrebro

fra alle hjørner

Thaifood for 2 but 2 for 1

Jeg har endnu engang været ude og lufte Two For One bogen, som jeg fik i julegave. Mit mål er at bruge alle mine penge dette år på at få 2 til 1’s pris 🙂 og det er egentlig meget sjovt! Min veninde og jeg fandt fx ud af, at man ikke går ud og spiser aftensmad kl. 17.45 på Nørrebro, men først ved en 19-tiden… Vi besluttede os for at spise på den thailandske restaurant Ranee’s, som ligger på Blågårds Plads 10. Der lugtede af rengøringsmidler, da vi kom ca. ½ time efter åbningstid – okay, det duftede faktisk, men lidt underligt for lugtesansen, når vi tænkte på thaimad-, men stearinlysene blev tændt samt en røgelsespind, og pludselig blev det lidt mere hyggeligt.

Så vi sad ene og alene og spiste lækker thailandsk mad. Jeg fik nr. 19: Pat Thai, som er stegte nudler med grøntsager og tofu til 105,- Tofuen smagte lidt sjovt (jeg har aldrig brudt mig om smagen, men jeg vil åh-så-gerne kunne lide det, så jeg prøver ihærdigt!), men grøntsagene var lækre: Sorte, tangagtige svampe, krokodillelignende bambusskud (ikke dem fra dåse!) og sprøde, friske grøntsager blandet med de stegte nudler… Mums. Min veninde tog den samme ret bare med tigerrejer i stedet, hvilket også smagte godt. Den kostede 125,- Dertil fik hun en Ørbæk øl med hyldeblomst, kaldet Fynsk Forår, til 34,-! Tænkte ellers lige forleden dag, at det var noget, jeg burde opfinde meget snart, men halløj, nogen kom åbenbart først… Kan klart anbefales! Alt på vinkortet er i øvrigt økologisk og biodynamisk, kaffen er fra Ricco’s, og teen er fra Perch’s tehandel – min yndlings inde omkring Strøget.

Så altså, maden på Ranee’s er lækker! MEN kom efter kl. 19, undgå mandage, og gør det i starten af måneden – så tror jeg, at stemningen er i top!

Læs om restauranten her: http://www.ranees.dk/

2 responses to “Thaifood for 2 but 2 for 1

  1. Martin marts 3, 2011 kl. 10:47 pm

    Min kæreste og jeg var selv i Thailand sidste år og i julegave forærede jeg hende en Two for one bog, så det kan være at man skulle besøge restauranten. Den lyder i hvertfald god!

    Hvis nogen skulle være interesseret, så kan man i øjeblikket vinde en Two for one bog på min hjemmeside: http://www.romantikeren.dk/konkurrence/vind-two-for-one-bog.html. Det er et super koncept, som giver mulighed for rigtig mange spændende oplevelser.

    De bedste hilsner
    Martin

    • noerrebro marts 4, 2011 kl. 1:49 pm

      Den var super god! Bare husk at kom paa et godt tidspunkt – stemningen giver lidt til smagen 🙂
      Der er vist ogsaa andre thairestauranter i bogen – “Flyvefisken, because we thai harder” lyder rigtig lækkert! Den bliver den næste thairestaurant, jeg besøger, tror jeg! Men held og lykke

Skriv et svar

