noerrebro

fra alle hjørner

Tjili

Fredag formiddag gik jeg langs Sortedamssøen hen til CSS med sol og isvind i øjnene. Efter 3 timers holdundervisning mødtes jeg med en ven til øl og snak, og ved en halv 6-tiden mødtes jeg så med en sød én på café Tjili Pop, hvor vi fik lækre Leffeøl og snakkede 3 timer væk!

Har altid godt kunnet lide Tjili Pop (Rantzausgade nr. 28), hvor stemningen er utrolig intim, hyggelig og Nørrebro’sk. Priserne er dog ikke i den billige ende (sidst jeg var der, fik min ven en lidt kedelig, dyr sandwich…), men det er ok, for kaffen er god, og omgivelserne er rare. Desuden ser deres tapastallerkner med bl.a. humus, kylling og tunsalat ret lækre ud. Om sommeren kan man sidde udendørs på minialtaner, som nærmest går ud over fortovet, og så kan man følge med i alt det, der sker i gaden, som rummer af liv. Man møder altid et velkendt ansigt.  Overvej i øvrigt lige navnet. Tjili Pop… Super godt!

Nå, men i løbet af de tre timer blev der fyldt godt op med mennesker i alle aldre, og snakken og musikken (de spillede Local Natives!) var i top. Efter at have fulgt ham den søde til Jægersborggade, tog jeg hjem og mødtes med PV til et glas vin, en spand gløgg og musik på køkkengulvet, inden vi drog på Café Nørrehus på Griffenfeldsgade nr. 6. Det er egentlig et bodega, og lige der kl. 1 om natten sagde det mig ikke rigtig noget. Vi sad på 1.etage, hvor en masse unge (16+) hyggede med kys og øl. De var skam flotte at se på – piercerede og tattoverede -, men da selv bartenderne var lidt mugne og kedelige, og musikken ikke var “mmmmm”-agtig, må jeg indrømme, at jeg nok ikke vender tilbage dertil igen. Så skulle det da lige være i stueetagen?

Her er link til Café Tjilipop: http://www.tjili.dk/

Skriv et svar

