noerrebro

fra alle hjørner

Super Soupa

Efter mindehøjtideligheden for den unge dreng, der døde tidligt mandag morgen, tog jeg på suppe- og cocktailbaren Soupanatural med en gammel ven. Den ligger på Guldbergsgade lige over for Rust, men der ligger også to inde på Skydebanegade og Sankt Peder Stræde, hvor sidstnævnte ifølge PV skulle være den bedste. Jeg synes nu, at denne på Nørrebro var super hyggelig – farverig, kreativ, duftende og fyldt med folk i det lille lokale. Vi var lige ved at gå videre, da der var fyldt med mennesker, men heldigvis nåede vi at få et højt bord med en duftende timianplante  🙂

M valgte en spicy tomat-gulerodssuppe, og jeg valgte en sortbønnesuppe, begge til 64,- Og til supperne, som blev serveret i store, dybe skåle efter 5 min, fik vi lækkert, groft brød. Sådan lidt middelalderagtig – mums, dyp i suppen og haps. Det var virkelig lækkert! Man kunne også vælge en lille suppe til 48,-. Udvalget varierer fra dag til dag, og det lader til, at der mindst er 4 slags at vælge imellem; broccolisuppe med parmesan, spicy kikærtesuppe, harira med lam og couscous, squashsuppe med grønne linser, rødbedesuppe med kokos (den vil jeg gerne prøve!), jordskok-gorgonzola-suppe osv. Der serveres også cocktails, så dem vil jeg glæde mig til at prøve en dag.

Stedet er 100 % økologisk, og de gør meget ud af, at deres virksomhedsførelse er miljøvenlig samt at maden er sund og til at betale. Derudover støtter de udsatte hjemløse i København, så hver gang man køber en suppe eller en cocktail, donerer de 1 kr til Projekt Udenfor. Super!

Det er helt sikkert et sted, jeg vil komme igen!

Tjek deres hjemmeside ud her: http://www.soupanatural.dk/

I torsdags fandt jeg ud af, at man ikke skal feste på Barcelona på en torsdag. Why? Der er ingen mennesker. Understellet var halvtomt, men Funke var godt befolket og med en flot dj. Det endte dog alligevel med, at vi drog ind til byen, hvor der heller ikke skete det store. Måske var det pga. sneen?

Her er for resten den gode hindbær-banan smoothie fra njoy

3 responses to “Super Soupa

  1. mette marts 23, 2011 kl. 9:31 pm

    Du glemte at skrive om hvor fantastisk en bytur det var…! 🙂

Skriv et svar

