noerrebro

fra alle hjørner

Larm og løjer

Adrenalinen pumper, mit hjerte kan vinde et hestevæddeløb, og mine tæer er iskolde, nok mest pga. den kolde trappe. Jeg er nemlig gået op for at bede overboen om at sige “fucking” i en lidt lavere toneart eller måske bare droppe det helt. Klokken er 00.30, og jeg kan umuligt sove, hvis de skal skændes! Og jeg, som troede, at det var underboen – undskyld R! Så må det også være overboen, som dyrker lagengymnastik 2-3 gange om dagen, så mit bord ryster, og P’s dør klaprer. Nå, men det er fyren, der åbner, da jeg har banket på et par gange, og inden jeg overhovedet når at sige det, jeg har planlagt (jeg er jo faktisk nervøs for at give denne lige klage – spørg mig ikke hvorfor!), siger han mange gange undskyld, og “vi skal nok være stille.” Jeg foreslår dem at gå en tur – en skænderitur – og siger godnat, hvorefter jeg lister ned i min seng og prøver at få hjertet til at lade være med at dunke så meget.

Men så tænker jeg over larm og kan ikke sove. Det er jo Nørrebro, og som bestyrelsesformanden sagde, da jeg spurgte, om jeg måtte have et klaver i lejligheden, så accepterer man larm, hvis man vælger at bo på denne gade. Så nu har jeg et klaver stående, som dog ikke er stemt, og som jeg derfor ikke får larmet så meget med endnu… Men så nyder jeg bare de andres larm. Jeg spiser morgenmad til skolebørnenes råben og højlydte leg nede fra gaden, spiser aftensmad til mågernes skrig – forstår stadig ikke deres færden ude foran mit vindue! -, nyder de fængselsindsattes fodboldspil og heraf følgende “JAAAAAAAY”  og “KOM NU HASAN” lørdag og søndag formiddag, forundres over de unge fyre som ofte lister ind i min gård og råber “hold uuuud” til deres fængselsvenner, og så vågner jeg om natten til festglade, fulde folk, som fjoller rundt på gaden. Og egentlig er det helt fint – man skal bare vænne sig til det. For mig er det Nørrebro!

3 responses to “Larm og løjer

  1. jensdrejer april 10, 2011 kl. 6:50 am

    Jeg tror de fleste synes det er lidt ubehageligt, når man skal have sådan en lille snak med naboerne. Jeg fik nye underboer for nyligt og dem er jeg også nødt til at snakke lidt med.
    De har vist overnattende gæster meget tit og det medfører åbenbart altid et par timers højrøstet snak og latter i soveværelset. Ingen tvivl om at de hygger sig. Jeg synes desværre ikke det er så sjovt, når jeg bliver holdt vågen til 2 eller 3 om natten! Æv!

    • noerrebro april 10, 2011 kl. 9:05 am

      Ja, det er ikke sjovt! Ørepropper – det er vejen frem! Og hvis det bliver ved, ja, så må man jo tage en venlig snak med dem 🙂 Så kan det være, at man får nye nabovenner, trods en lille klage…

  2. Pingback: Fejring af 4-årsdag med Nørrebro | noerrebro

Skriv et svar

