noerrebro

fra alle hjørner

Det er her, det sner

Jeg havde glemt, hvor skøn Guldbergsgade er. En enkel, lang gade, som strækker sig fra Tagensvej til Sankt Hans Torv, med lækkert rulleskøjteasfalt, skønne troldeknoldstræer og næsten ingen biler. Man glider bare afsted, forbi Empire (den dejligste bif!), legepladsen, Rust og alle mulige skønne, gemte steder. Jeg kegler selvfølgelig altid rundt i det område, fordi jeg tror, at den går parallelt med Nørrebrogade hele vejen, men faktisk så snor den sig så meget, at den også går parallelt med Jagtvej!
Anyways, jeg kørte ad Guldbergsgade i går, da jeg skulle ud til en veninde på Heimdalsgade for at hente nogle ting, og så måtte jeg jo lige i ASIA BAZAR på Hamletsgade, hvor de altid har billig frugt og grønt. Det er helt vildt:
3 icebergsalat = 10,-
3 mangoer = 12,-
En bakke vindruer: 5,-
Mangoerne smager fantastisk! Sidste sommer da F boede her, rullede vi somme tider derhen for at købe 3 honningmeloner for 10 kr! Dejligt at det kan være så billigt – og så i topkvalitet!

Nå, men torsdag var det selvfølgelig læsegruppemøde-dag, hvilket vi bliver ved med at kalde det, selv om det oftest ender i øl, grøn punch og vin. Vi sad klar med computere og skulle skrive opgave om visuel langtidshukommelse, men så var det altså lidt mere interessant at gå i Fakta og købe sjov og ballade samt afprøve Istanbul Kebab & Grills durumruller på Tagensvej! 🙂 Mums… Holder nu stadig fast i, at Runddelens Kebab på Nørrebrogade, som har durumruller med falaffel til en 20’er, er det bedste sted. Eller den lige ved siden af med samme priser.
Vi hoppede senere på cyklerne og trillede ud i mørket mod Kassen på Nørrebogade 18, hvor jeg aldrig har været før. Fedt sted, der var dog alt for mange mennesker (flotte!!!), så vi smuttede videre til Temple Bar på Nørrebrogade 48, hvor vi hang i et par timer, spillede bordfodbold, snakkede med underlige mennesker, drak øl og hyggede. Så endte vi på Funke, hvor dansegulvet var klar til os. Jeg husker egentlig mest regnen, som lignede en pels, og vandpytterne på Sankt Hans Gade, som skulle hoppes i! Og selvfølgelig de shotsglas, som jeg mente skulle stilles i postkassen.

Nu sidder jeg inde efter en lang indkøbstur og burde gå ud igen, for solen skinner, og jeg kan se, at folk nyder varmen på Sankt Hans Torv! Måske man burde lave en kop kaffe og liste derned med en bog, så man samtidigt kan være lidt læseklog?

For resten er der loppemarked i morgen d. 3. april fra 11 til 17 på hjørnet mellem Sankt Hans Gade og Ravnsborggade arrangeret af Ungaktion. Der vil blive solgt tøj, møbler, cd’er, bøger, kunst, kaffe, øko hotdogs (jeg elsker, at det er blevet lidt trendy med hotdogs, fordi de nu er økologiske!), m.m. og pengene går til et projekt, som hjælper unge i Kenya. KOM KOM KOM!

Skriv et svar

