noerrebro

fra alle hjørner

Samtaler over slik

Så står man der og blander slik i kiosken på Elmegade hos ham den søde ejer, og så kommer der en kvinde i 40’erne ind for at blande slik. Det er jo sådan setmeget normalt, og butikken plejer da også at være fyldt med slikhungrende folk i alle aldre, som liiige skal have et par gram slik eller 1 kilo. Men da jeg højlydt glædes over at nå hen til bøtten med de store skumsommerfulde, som bare er så store og lækre, smiler kvinden og kommenterer det fantastisk store udvalg, og så går snakken ellers om slikbutikker, priser pr. 100 g, farver (ifølge mig skal slik se så kemisk ud som muligt og helst være i spooky farver!), størrelser, slikvaner og generelt bare alt om slik! OG det er smadder hyggeligt! Tænk at man kan samtale med en fremmede om noget så simpelt som slik, dele præferencer og udveksle tips. Hvad skal vi med samtalebænke? Vi skal da have flere bland-selv-slik-steder!
Jeg må dog indrømme, at jeg følte et lille stik i hjertet, da kvinden betalte for sine farverige godter. Jeg kunne nemlig høre, at hun var på fornavn med den søde ejer.

…og jeg som troede, at jeg var stamkunde!

Skriv et svar

