noerrebro

fra alle hjørner

Identitetspause

Sidder lige og snøvler mig igennem den spændende bog “Identitet – Udfordringer i forbrugersamfundet” af Svend Brinkmann, som jeg egentlig burde have læst tidligere. Bedre sent end aldrig!

Kom i tanke om, at jeg var nede i Bagelbutikken på Elmegade med A i går, fordi hun skulle have en bagel med tun 🙂 Og så ville jeg da bare lige sige, at den smagte godt! Nu har jeg så glemt, hvilken dressing hun tog, men altså… den var hvid? Anyways, deres store bagels koster 49 kr – prisen er vist lige blevet sat op desværre. Men super lækre bagels… Læsegruppepigerner er efterhånden torsdagsstamkunder dernede!

Derudover gik vi ind i den nye Isbar ved siden af Plenum på Sankt Hans Torv for at tjekke, om de havde vegansk is. Jeg husker, at der sidste år lå en Frost Factory, som havde sindssygt lækre is med tofuis, eksotiske frugter og underlige kombinationer! Nu var det så bare en kedelig lille butik med normal, kedelig is – ingen vegansk is. Så foretrækker jeg egentlig ParadIs skråt overfor på Fælledvej, selv om jeg hellere vil støtte de små butikker.

TIL SIDST MEN IKKE MINDST – inden jeg læser videre om identitet! – vil jeg lige anbefale min hemmelige, supergode genbrugsbutik, som så ikke er så hemmelig mere nu: Sølunds Plejecenter på Ryesgade! Der er åbent mandag og onsdag fra 11.30-15.30, og man kan få alt – til næsten ingen penge! Så er man træt af dyre antikvariater og trendy genbrugser, som sælger brugte ting ALT for dyrt, så er det et must at besøge Sølunds Plejecenter. Jeg dropper forelæsning til fordel for en shoppingtur derovre om lidt 🙂

Skriv et svar

