noerrebro

fra alle hjørner

Ambrosias Have

Ambrosias Have, en lille perle gemt væk på Nordre Fasanvej 230, faktisk næsten lige ved Nørrebro St.
Bag de kolde, kedelige mure, som ligger lige ud til den trafikerede vej, er der farverigt, hyggeligt, roligt og spirituelt. Væggene er malet i lyse røde, gule og grønne farver, bordene står tæt, og inden man træder ind i lokalet, skal man smide skoene. Egentlig minder det  mig om mine yngre søskendes fritidshjem, hvor stemningen er afslappet og rolig, og hvor man render rundt med sutsko og tegner med farveblyanter i alle farver.
Ambrosias Have er dog en vegetarisk restaurant. Og da jeg i mandags besøgte den med min veninde T, som er veganer, viste det sig, at buffeten hver mandag er vegansk. Vi havde selvfølgelig Two For One kuponer med til aftenbuffeten, som bestod af få, overskuelige retter, som var ret så lækre! Rødbede-sesam-dunser, ratatouille-agtig varm ret, kålsalat, normal salat, lækker fast humus lige som jeg kan lide den, grovboller, mums-brocollisuppe og bagte kartofler, som smagte super, på trods af at jeg ikke er så vild med kartofler! Og så følger der kage med i prisen, og vand er gratis! Hephey… (Pris: 105,- for buffeten, som hver dag tilbyder nye spændende retter)
I to timer sad vi der i den lille hule blandt aslappede unge og gamle uden stress og uden de typiske, lidt overfladiske restaurantmanerer. Vi opførte os da ordentligt, men på strømpesokker er det svært ikke at føle sig hjemme og dermed fuldstændig afslappet. Efter spisning ryddede vi selv op efter os, betalte, snakkede lidt om stedets yogamuligheder (restauranten er nemlig en del af Natha Yoga Center)  og smuttede så ud i den lyse aften.

Restauranten kan kun anbefales. Måske en lidt dyr buffet i forhold til de meget enkle og kødfri retter, men der følger kage med, og retterne er virkelig dejlige. Besøg deres hjemmeside her: www.ambrosiashave.dk

Har I for resten set Nørrebrogades nye cykelsti? Den er næsten færdig, tror jeg – og den er dejlig at køre på! Så jeg har lagt min nye vane med at køre ad Guldbergsgade fra mig for i stedet at cykle på Nørrebrogades nye asfalt.

5 responses to “Ambrosias Have

  1. jensdrejer april 15, 2011 kl. 12:57 pm

    Jeg har aldrig været der og ønsker heller ikke at komme der! Det er vist lidt for skummelt til min smag…… 😉

  2. jensdrejer april 16, 2011 kl. 10:25 am

    Det er jo mig som er JensD, så den tråd kender jeg allerede, hahaha….
    Men der er mere her: http://vegetarkontakt.dk/?-boykot-ambrosias-have-en-del-af-en-rumaensk-sekt=66034

    Der er selvfølgelig noget med, at man er uskyldig indtil andet er bevidst. På den anden side kan man indvende, at der er aldrig røg uden at der også er ild……. jeg synes det er for skummelt! 😉

    • noerrebro april 16, 2011 kl. 11:24 am

      Gud ja, det kan jeg da godt se – uden solbriller!

      Kan ikke være mere enig. Det er jo lidt af et dilemma, men det nemmeste vil jo så være at holde sig væk derfra, så man er 100 % sikker på ikke at støtte noget skummelt. Jeg skal i hvert fald ikke dyrke yoga der!

  3. Pingback: International Yogadag « noerrebro

Skriv et svar

