noerrebro

fra alle hjørner

Brunch i solen

Søndag morgen fik jeg bevæget mig ned på hjørnet af Sankt Hans Gade til søerne, hvor solen varmede, og vandet lignede et lag skvulpende sølv. Jeg mødtes med min veninde L for at spise brunch buffet på Café 22. Rigtig god idé! Og det var vi selvfølgelig ikke ene om at synes. Sidste gang droppede vi at stå i køen, som gik helt ud på gaden, men denne søndag kunne man jo sagtens sidde ude pga. vejret, så der var lidt flere pladser at tage af. Vi var super heldige at få hapset os en lækker solskinsplads, og så var det ellers bare at begrave sig i buffet’en! Hummus, tunmousse, frugt, oliventapenade, røget laks, to slags oste, brød, croissanter, amerikanske pandekager, skinke, hotwings, frikadeller, æg, leverpostej, yoghurt, musli, pastasalat, grøn salat, bacon, røræg, chilipølser, you name it. For kun 98,- ! Jeg havde Two For One billetter til os, så det var jo kun halv pris. Og det var en rigtig god brunch. Hamrende lækker tunmousse. Jeg er ikke så vild med alt det, den normale brunch plejer at indeholde så som bacon, røræg, pølser, pandekagerog croissanter, derfor er jeg glad for brunch buffet’er, hvor man selv kan vælge, hvad man vil have – det er jo også godt, hvis man er vegetar.

Til den lækre brunch bestilte vi smoothie – red berries til 39,- Også ret lækker – men måske lidt for vandet? Er stadig mest hip på min egen opskrift!

Tjek deres hjemmeside ud her: www.café22.dk. Caféen ligger på Sortedams Dossering 21, og dagen lang serveres lækre wokretter, salater, burgere, supper m.m. samt kaffe og cocktails. Brunch buffet’en tilbydes kun i weekenden, men til gengæld har de “normal” brunch i hverdagen, og det er også muligt at få luksus vegetarbrunch.

I dag har jeg så siddet og plejet tømmermænd med påskebryg i Nørrebroparken med dejlige venner, en rød næse og anti-læse-tanker. Skønt! Håber I nyder solen ligeså meget som jeg – og fuldmånen!

4 responses to “Brunch i solen

  1. jensdrejer april 21, 2011 kl. 11:15 am

    Det lyder både lækkert og billigt, og jeg synes det er rigtig sjovt, at Cafe 22 ligger i nr. 21. Det er altså god humor, hehehe…..

    • noerrebro april 24, 2011 kl. 5:49 pm

      Det er super lækkert!
      🙂 ja… hm.. caféen strækker sig ned ad gaden, så måske overlapper den til nr. 22? Der er jo ingen modsat side til de lige numre, med mindre svanernes bo i søen tælles med 😉

  2. Pingback: Serverede de i virkeligheden vand fra gravide kvinder? « noerrebro

  3. Pingback: Bøn og brunch « noerrebro

Skriv et svar

