noerrebro

fra alle hjørner

Ferie med familien L

Jeg er hjemme igen fra en dejlig, afslappet miniferie på Ikkenørrebro, nærmere bestemt Gudmindrup…
Vi startede onsdag med køb af lækre salater fra Sund Sult på Elmegade 8. Egentlig var det Picnic på Fælledvej, vi havde planlagt at købe fra, for Picnic har skønne salater. Men når man har arbejdet på en café/restaurant og set, hvordan maden laves, er det ikke altid så fedt at skulle være kunde det samme sted. Derfor syntes jeg, at vi skulle prøve noget nyt, nemlig Sund Sult!
Vi fik en kæmpe salatbox til 55 kr med seks forskellige salater: hummus, brocolli, kikærter, bulgur, spinat og kartofler, samt en mindre én til 32 kr kun med hummus. Det var kæmpe portioner (især i forhold til Picnic, hvor en mellemstørrelse-salatbox med 3 forskellige salater koster 58 kr), og vi var fire voksne og to børn om at dele dem. Vi havde dog også købt kyllingebryst til 15 kr stk (10 kr som tilbehør til salaten) og falafler til 5 kr stk, tror jeg, og så fulgte der et lille, lækkert stykke groft brød med. Jeg glemte selvfølgelig at få studierabat på 10 %, men det tilbyder de 🙂 Glæder mig allerede til næste gang, jeg skal derned! Især til deres lækre broccolisalat og hummus!

 

Nå, men efter at have spist smuttede vi op til Ikkenørrebro ved Sejrøbugten, og i går vendte vi så næsen hjemad igen – i en bil proppet med seks personer og mere mad, end vi havde med derop onsdag! Midt i det hele skulle vi jo hygge lidt, så det var frem med isbøtten, og uden ske var alternativet en træpind fra Statoils kaffe. Fancy – og meget typisk familien L. Dejligt!

Nu savner jeg så at vågne op hver morgen mellem to små trolde, som nusser og giver kærlighed. Men det har været skønt med natur, % computer og tv, skumfiduser og snobrød over bål, stjerneskud på en klar himmel, løbeture, yoga, eksamenslæsning og ægte familien L stemning! 

Og så er jeg jo hjemme igen på kære Nørrebro, hvilket er ligesom at være taget på storbyferie! Så skal der nørdes Erikson og statistik

3 responses to “Ferie med familien L

  1. jensdrejer april 26, 2011 kl. 11:19 am

    Det ser altså superlækkert ud….. og vildt fristende! Jeg har egentlig lyst til at springe på cyklen med det samme. Men jeg tror jeg er for doven, så jeg venter nok til en anden dag. Men det skal helt sikkert prøves. Tak for tippet….. 😀

    • noerrebro april 27, 2011 kl. 8:48 pm

      Det smagte fantastisk! Glad for at kunne dele glæder 😉 Der ligger vist også en på Gl. Kongevej, hvis det er tættere på dig… Jeg må vist også hellere snart derned igen

  2. Pingback: Picnic « noerrebro

Skriv et svar

