noerrebro

fra alle hjørner

Bål, blomster og slik

I går var en festlig dag. Jeg mødtes med SC på Sankt Hans Torv for at drikke sort kaffe på Funke til en 10’er – skønt at sidde i solen og snakke om cykler, Borneo og Nørrebro, mens flotte mennesker cyklede forbi. Vi tog derefter i Cinemateket for at se den gamle punkfilm “Ladies and Gentlemen, the Fabulous Stains” fra 1982. Interessant! Om aftenen endte vi i Nørrebroparken til øl, vin og tæppehygge, hvilket jeg kan mærke er ved at blive en god vane! Jeg elsker, at vejret allerede er til det…
Hm… Må man egentlig tænde bål i Nørrebroparken?

I dag har jeg så spist lagkage hos N, cyklet halvdelen af Nørrebro og Ikkenørrebro flad, hygget med min søster og vigtigst af alt (for denne blog i hvert fald!) har jeg blandet slik hos yndlingssted nr 2: Palmen ved siden af Kvickly ved Runddelen. Ved ikke, hvad der er med den palme, men det er åbenbart et populært navn for slikbutikker her på Nørrebro. Ligesom “Sukkertoppen.” Anyways, den smilende ejer er for nylig begyndt at sælge blomster til gode priser i samme butik, hvor der sælges slik – sjov kombi, men det virker vist fint. Gad vide om det er et trick, så når man dufter til de skønne tulipaner, får man lyst til at blande endnu mere slik?
100 g koster 7,95 kr, så det er jo rørende 🙂
Godnat folkens, vi ses i den Nørrebro’ske sol i morgen

2 responses to “Bål, blomster og slik

  1. jensdrejer maj 1, 2011 kl. 2:04 pm

    Æhhh – hvornår har folk på nørrebro spurgt om lov før de tændte bål? Nu bor jeg jo i NV, så det er selvfølgelig muligt at jeg har misforstået det. Men jeg troede bare, at man tændte bål hvor og når man havde lyst, hehe… 😆

    • noerrebro maj 2, 2011 kl. 8:58 am

      True 😀 Måske skulle jeg prøve en dag at tænde bål nede ved søerne. Eller midt på Sankt Hans Torv. Det ville da være en fest? Nytårsaften var der fx bål på Dronning Louises Bro, hvilket gav anledning til hygge, smil, dans og kærlighed. Og ingen stopper det jo, så.. det er vel “lovligt?” 😉

Skriv et svar

