noerrebro

fra alle hjørner

Hygge er at sthhirre

Jeg står foran posthuset på Nørrebrogade ved Dronning Louises Bro og venter på en veninde, mens cyklister i klumper flyver forbi mig. Jeg står bare for mig selv, stirrer og nyder de mange forskellige folk. “Ved du hvad hy-yygge er?” er der så en lav mand med sumpede øjne, der spørger mig. Jeg stopper mit æblegnaskeri og tænker lidt… Det er vel for kedeligt at sige ja! “Næææh…” siger jeg. “Hyyygge…. Det er.. at stå og sthhirre uden at lave noooget!” Okay så! Og lidt efter peger han på en hund, som også sidder og stirrer på folk. Simpelthen hygge i den rette ånd 🙂 Så snakker han om kaffe, og jeg siger, at han kan få kaffe hos Emmerys, hvorefter han giver mig et kæmpe smil og siger “hils din mor,” inden han smutter afsted mod kaffen.

One response to “Hygge er at sthhirre

  1. Pingback: Fejring af 4-årsdag med Nørrebro | noerrebro

Skriv et svar

