noerrebro

fra alle hjørner

Serverede de i virkeligheden vand fra gravide kvinder?

I lækkerhedstøj slentrede PV og jeg i ægte Nørrebrostil ned ad Sankt Hans Gade til Café 22. Jeg husker egentlig godt, at min veninde for et års tid siden fortalte, at retterne ikke var de mest smagsrige oplevelser, men jeg syntes alligevel, at jeg ville give det en chance – jeg har trods alt fået lækker brunch der + jeg er den heldige ejer af Two for One
kuponer, som jo skal bruges! 2011-målet= at bruge alle mine penge på restaurant- og cafébesøg. Why not? Penge er kun energi, og hvis jeg skal leve på gulerødder en uge er det fint.

Nå, sidespor. Der var vi altså, på Café 22. Forfærdeligt koldt udenfor i forhold til sidst, hvor vi spiste brunch udendørs. Så vi satte os ned til spejlene bagi i lokalet, så PV kunne sidde og betragte sig selv spise pasta med laks. Jeg bestilte ”wok” med kylling. Altså, når jeg laver wok, består den primært af grøntsager i asian style med bambusskud, lotusdimser og vandkastanjer
(de der økofrostposer fra Netto er super gode!), men en ”wok” er jo egentlig bare selve gryden og siger intet om retten, andet end den typisk er stegt eller dampet. Derfor kunne jeg vel ikke forvente at få grøntsager overhovedet, men skuffet blev jeg dog alligevel. Min ret bestod af 70 % nudler, 15 % grøntsager (broccoli, porrer og gulerødder) og 15 % kyllingestykker.  Hm… Ikke en ret jeg nogensinde ville give 98,- for! Kom af med 49,- og vil kunne lave retten selv for højst 15 kr. Nu betaler man så også lidt for oplevelsen – og den var sjov, for det var jo med PV! Hun bestilte ”pasta med laks i fødesauce,” hvilket hun selvføøølgelig ikke forstod, så hun måtte (jeg påvirkede hende selvfølgelig ikke) lige spørge den unge fyr, som tog imod vores bestilling, om, hvad det var for en sauce… Vi var jo allerede ude i kreative tanker om den gravide kvinde og vandet, som pludselig går – vupti ned i en spand og over til Café 22 og deres fødesauce. En ny sauce som måske ville pifte lidt op på deres ellers lidt uinteressante retter? Nå, men hun fik sin pasta med laks i flødesauce, og den var ok.

Retterne var jo fine nok, meeen egentlig noget man selv hurtigt kan klaske (og ja, faktisk klaske!) samme hjemme i køkkenet på 20 min. Min mors chop suey er jeg ofte ved at tude over, fordi den smager så hamrende godt. Den er mindst 200,- værd, så måske skulle jeg sende opskriften til Café 22? Gud hvor lyder jeg negativ. Men helt ærlig – de har et perfekt serveringssted lige ved søerne, så hvorfor ikke udnytte det og give fantastiske, kulinariske oplevelser oveni?

Så konklusionen er, at jeg faktisk ikke vil anbefale Café 22’s retter – hvis man ønsker at spise noget andet end det, man selv lige kan klaske sammen for sin SU! MEN i dette indlæg skriver jeg kun positivt om Café 22’s brunch buffet, som helt klart kan anbefales: https://noerrebro.wordpress.com/2011/04/19/brunch-i-solen/ Tjenerne er desuden meget venlige og smilende. Og betjeningen er hurtig. Men kom til brunch og evt. cocktails der – så er stedet godt!

One response to “Serverede de i virkeligheden vand fra gravide kvinder?

  1. Pingback: På hjørnet af Sankt Hans Gade og Ryesgade ligger… | noerrebro

Skriv et svar

