noerrebro

fra alle hjørner

Frank Hvam, Funke, Ferskner, Flammer… Drømmetydning?

Jeg er på Funke med en sød fyr, C, og et par af hans venner. Vi har været ude at løbe en tur i naturen, hvor jeg til sidst måtte erkende, at jeg som svedig, rød tomat var den, der var mest udmattet. Men nu skal vi hygge og feste, tror jeg. Så på Funke bestiller vi et sølvfad med overskårne ferskner for kun 40 kr, og de omkring 50 saftige ferskner skal vi bare smovse.
Egentlig ved jeg godt, at C’s gamle flamme er i nærheden, men det overrasker mig alligevel lidt, da hun kommer ind på Funke, og selv om jeg føler mig sikker, ændres stemningen alligevel en smule.
Ved siden af os sidder Frank Hvam og bestiller en stor portion mad og en kæmpe appelsindrink med store isterninger. Der kommer flere appelsindrinks ud på bordene – åbenbart gratis til alle. Det, synes C, er mærkeligt, og han ringer derfor til sin mor for at spørge, om det er en speciel dag i dag – evt verdens længste dag!? Men næh nej, det er det ikke – det er det først på mandag! 😀
Vi spiser videre af de saftige ferskner, og nu er der også lækre appelsiner på sølvfadet. Da vi ikke kan spise mere, beslutter jeg mig for, at resten skal ned i min taske og med hjem. Da jeg kommer hjem prøver jeg tøj i 100 år, mens jeg overvejer, om jeg ikke bør gå i bad. C’s gamle flamme kommer og rækker mig en forfærdelig grim og poset hvid kjole, som ifølge hende er det perfekte valg. Min veninde siger ingenting. Inden jeg når at spørge, om de ikke skal med i bad, er de smuttet. Jeg ender med at vælge det outfit, jeg har haft på de sidste 3 festlige dage, og som jeg føler mig mest hapsisnapsi i. Og så tilbage til festen, hvor drømmen slutter.

Hm…. Altså, det kan godt være, at C fylder i hovedet, at Funke ligger lige ved siden af mig, at jeg ikke har noget bad, og at jeg på min løbetur i går på Frb mødte Frank Hvam, men C’s gamle flamme i drømmen er i virkeligheden en veninde fra gymnasiet, jeg ikke taler med mere, og jeg fatter ikke hvilken speciel dag det var, eller hvorfor jeg lige skulle spise ferskner? Så jeg vågnede mellem larmende skolebørn og fodboldspillende fanger og var ret så forvirret.

Så vil jeg da hellere læse om Maslow og Cooper. Freud med drømmene på vente! Wuhu…

3 responses to “Frank Hvam, Funke, Ferskner, Flammer… Drømmetydning?

  1. De Små Kemikere maj 15, 2011 kl. 5:31 pm

    Tricket til den slags tøser er masser chloroform, vitawrap, en meget stor papkasse, og penge til at sende kassen til kuala lumpur. Helst med et økonomivenligt fragtselskab, så kassen får en hård tur.
    /Tykhans

  2. Pingback: Fejring af 4-årsdag med Nørrebro | noerrebro

Skriv et svar

