noerrebro

fra alle hjørner

Harbo Bar og tripleoverraskelser

Så står man der ved Fakta på Nørrebrogade og bliver tripleoverrasket.

1. Hvad sker der for vejarbejdet på Ravnsborggades? Skal der være torv med café foran Nørrebros teater (jubii), eller skal biler og cyklister bare have en bedre vej at trille på?
2. Hvad sker der for min Faktas nye åbningstider (søndag: åbent til 21)? Hvor heldig er jeg lige at kunne gå ned i Fakta kl. 20.55 søndag aften og købe… ja, hvad ved jeg?
3. Hvad sker der for Cykelbanditten på Nørrebrogade over for Fakta, som har indtaget grønthandlerens plads? Den ser flot og stor ud, og jeg glæder mig allerede til, at jeg skal købe min næste cykel (planlægger at få mindst 5 forskellige cykler: elektrisk, bambus, mormor, sport og hippie!), for så skal jeg da i Cykelbanditten! Pyt med grønthandleren, som er lukket ned. Da jeg sidste sommer skulle mødes med PV i Purefood og derfor krydsede Nørrebrogade, kom et par af ejerne ud og slog en fuld gut ned med en “pind” – som jeg senere kaldte tingesten, da jeg forklarede det til politiet (det var så et afbrækket kosteskaft.) Han fik et par spark på kroppen og knytnæver i ansigtet, hvorefter han dejsede omkuld og lå bevidstløs på Nørrebrogade. Hvad gjorde folk på samme side af gaden? De cyklede/gik da forbi.
Siden har jeg ikke været inde i den grønthandler, så det at den er væk, gør mig intet. Desuden er Blågårdsgades grønthandlere meget bedre, billigere og sødere!

Hvilket minder mig om, at jeg var på Harbo Bar på Blågårdsgade i går med nogle veninder, hvor vi nød café au lait, juice, cappucino, café latte og kakao i solen. Man sidder så hyggeligt udenfor på langborde, så man rigtig kan mærke stemningen på gaden. Min café au lait kostede 25,- og var endda med soyamælk, som ikke kostede ekstra. Den blev serverede i en dejlig lille skål og desværre hurtigt slubret væk, fordi den smagte så godt… Men glæder mig til, at jeg en dag sætter mig ned igen for at nyde de smukke mennesker og den livlige gade! Måske et godt læse-til-eksamen-sted!
Man kan desuden få øl og cocktails der. Og røde hunde!!! 🙂

2 responses to “Harbo Bar og tripleoverraskelser

  1. Christina maj 14, 2011 kl. 7:51 pm

    Ja.. Nu hvor jeg er fakta medarbejder, er jeg enig i det er skønt vi har længe åbent. Men dog til tider hårdt for medarbejderne 😉
    Fed vinkel på din blog!

    • noerrebro maj 15, 2011 kl. 11:49 am

      Puha ja… kan lige forestille mig det – men tænker, at der så er brug for flere medarbejdere, og at der så kommer flere i arbejde?

      Og tak 🙂

Skriv et svar

