noerrebro

fra alle hjørner

Reflektioner over slik. Igen…

Så så man lige mig liste ind i Palmen (den bedste slikbutik på Nørrebrogade lige ved Runddelen og Kvickly) for at snuse lidt, og mindsandten om ejeren ikke har droppet sin blomsterbusiness, som ellers lige var blevet en del af slikbutikken!?

“Hvor er blomsterne?” – mig, måbende, trist, forbløffet (for jeg kom jo selvfølgelig for at købe blomster, og ikke slik, nej nej…)
Ham: “For meget arbejde… Skal du da ha’ blomster?” – stort smil, som om han havde alle blomsterne på et lager ude bagved og sagtens kunne trylle orkidéer, roser og tullipaner frem.
Mig: “Næh… jeg skal have slik… Men øv… de duftede ellers så godt…” Stort smil tilbage og så blande blande, meget lidt selvfølgelig, bare lige lidt sommerfugl og kamæleon til maven og min gåtur. Op på vægten…
Ham: “Man skal ikke have så meget…?”
Mig: “Njah… nu plejer jeg jo at købe for # censureret # kr, så… denne gang køber jeg lidt mindre. Er på nedtrapning.” (Øv, genkendt!)

Ej, det er slet ikke så galt. Men han kunne kende mig. Måske fordi jeg altid sniksnakker? Eller fordi jeg pga. mit hår er let at genkende?

Kan i øvrigt ikke rigtig finde ud af, om det er smart at blive venner med en slikbutikejer, for så får man jo bare lyst til at gå ind og sige hej, hver gang man går forbi, og så kan man jo hurtigt regne ud, hvad der sker!

Okay… Dette er en overspringshandling… Jeg gider bare ikke læse mere. Så er det altså sjovere at skrive om en fuldstændig ligegyldig

Skriv et svar

