noerrebro

fra alle hjørner

Stefanos’ sunde salater

Dagen før eksamen i sidste uge tog jeg hen i min søsters nye lejlighed tæt på Stefansgade for at hygge med familien og spise lækker takeaway fra Stefanos’ Delikatesser på Julius Bloms Gade 36. Rigtig lækre, økologiske middelhavssalater. Deres hjemmeside er ikke så detaljeret, men til gengæld fik vi smagt samtlige af deres salater, så jeg ved, hvad de har at byde på… Og jeg ved, at de også laver sandwich og har en brunch buffet, som efter sigende skulle være uforglemmelig.

Da jeg ankom, var der blevet købt fire store bokse til 65,- stk. (så vidt jeg husker) med plads til fire slags salater i hver…

Ret meget mad, men vi (fire voksne og to “små”) fik dog spist det hele…!

Disse salater var helt klart de lækreste: Humus, kikærtesalat, kyllingesalat og en salat med hvide bønner… Mums!

Disse salater var også gode, men lidt mere kedelige… To forskellige pastasalater, kartofler og noget kålsjov

Rigtig lækker brocollisalat i en yoghurtagtigt mix, bulgursalat, olivenmix og aubergine i tomatsovs, tror jeg…

Til sidst to kyllingespyd, som var ok, en ret så lækker grøntsagsbøf og en lidt kedelig rødbedesalat.

Alt i alt lækkert!!!

Picnic på Fælledvej (hvor jeg arbejdede for 1 år siden) har også gode salater, som dog er lidt mere spændende, fordi blandingerne er sådan nogle, man ikke lige får lavet selv… Fx hestebønner med persille, en vildt lækker kyllingesalat og den mest fantastiske rødbedesalat, jeg nogensinde har smagt… Den opskrift har jeg liggende et sted – gad vide, om jeg må dele den med jer? Hvis nu har jeg ikke siger, at den er fra Picnic!? 🙂 Dog har jeg boykottet stedet lidt, da jeg ikke mener, de lever op til deres skiltning med økologi + jeg har set, hvordan maden laves… Punktum og godnat

One response to “Stefanos’ sunde salater

  1. Pingback: Stefanos’ delikatesser « noerrebro

Skriv et svar

