noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro Lokalhistorisk Forening og Arkiv

Nørrebro Lokalhistorisk Forening og Arkiv er faktisk en rigtig interessant forening! Har lige tilmeldt mig deres nyhedsbrev, og så må vi se, hvad jeg får ud af det. Jeg mener, at de arrangerer ture rundt på Nørrebro, bl.a. på Assistens Kirkegaard… Og søvandring.

Men det jeg skal bruge deres hjemmeside til lige nu, er til hapsning af postkort fra perioden 1900-1910. Det er helt fantastisk at se, hvordan gaderne har ændret sig, og omvendt hvor meget der egentlig er bevaret! Her er et lille udpluk, og resten kan findes her: http://www.noerrebrolokalhistorie.dk/postkort.php

Sankt Hans Torv – jeg har en plan om at skulle bo højst oppe i de fine lejligheder vendt mod kirken (til venstre). Der må være en fantastisk udsigt fra tagterassen

Sankt Hans Torv med sporvogne og det hele! Og jeg kan se Funke!

Fælledvej… Nu er den meget mere trafikeret – øv en skam… Gid vi havde sporvogne! Eller bare en kæmpe cykelsti med plads til folk på gåben eller rulleskøjter. Det ser så hyggeligt ud

Nørrebrogade. Ja, nu ligger der jo så en kedelig Baresso i højre side…

Elmegade set fra Nørrebrogade! Fantastisk! Der til venste ligger nu en Seven Eleven, til højre er der for nyligt åbnet en fancy second hand, og lige ud der på hjørnet af Birkegade ligger den dejlige Café Laundromaten

Nørrebrogade ved Blågårdsgade – der er lige så meget liv i dag 🙂 Til højre ligger nu Beyti – nyt, godt shawarmasted!!!

Blågårdsgade ved Blågårds Plads – bortset fra sporvognene er det også meget det samme.

Flere billeder følger senere… Nu smutter jeg til Ikkenørrebro!

4 responses to “Nørrebro Lokalhistorisk Forening og Arkiv

  1. jensdrejer juni 14, 2011 kl. 2:31 pm

    Det er ret sjovt at se de gamle billeder. Jeg er vist ikke særlig interesseret i historie… ikke sådan rigtigt. Men jeg synes alligevel, at det giver lidt perspektiv at se, hvordan det så ud for hundrede år siden.

Skriv et svar

