noerrebro

fra alle hjørner

Elefanten Elmer

Efter at have spist popcorn fire dage i træk, smuttede jeg til tandlæge på Ikkenørrebro i formiddags. FIN IDÉ…
Ikke så relevant – men på vej hjem fik jeg øje på Elmer. Husker I ham? Der er jo elefantparade i Kbh, så der er plantet en masse farverige elefanter rundt omkring i byen. Elmer står lige ved Dronning Louises Bro ved cykeltælleren (det hører vist ikke med til Nørrebro, men jeg lader som om, jeg ikke ved det, for Elmer skal ikke snydes!). Han er både grå og med farvede terner- ligesom i historien, som jeg vil råde alle til at gå ud og købe. Det var yndlingshistorien, da jeg var 10!
Der er også andre sjove ting at kigge på i gadelivet – der er nemlig Copenhagen Photo Festival! Og den er kommet til Nørrebro, nærmere bestemt Nørrebrogade. Indtil d. 19. juni kan man i gadens butiksruder se udstillingen “2200 Hverdagsritualer,” som byder på fotos taget af Nørrebroborgerne selv. Ét langt galleri som i morgen skal udforskes med søde F 🙂
For resten var jeg på Mellemrummet i sidste uge med en sød veninde efter at have cyklet hele København rundt gennem alle Ikkenørrebro’erne og så tilbage til Ravnsborggade 11 her på Nørrebro.
Kan stadig ikke få hænderne ned af ren juhuubegejstring. Super lækker café latte med soymælk til 22,-! og med fair trade chokolade til.
Og T fik en chai, som hun var helt vild med!
Har set at der er Frejdig Fredag hver fredag, hvor happy hour’en kl. 16-19 byder på øko Thy øl til en 10’er, drinks til 30,- og fadøl til 20,-

Sku’ man liiiige…?
2 responses to “Elefanten Elmer

  1. jensdrejer juni 17, 2011 kl. 11:41 am

    Jeg kender ikke Elmer, men jeg er ret vild med hans lyserøde gummistøvler, hahaha….

    Jeg håber I hyggede jer på “Mellemrummet”. Jeg kender en som arbejder der, og hun klager altid over at hun keder sig når hun er på vagt. Der skal være flere kunder, så hun får noget mere arbejde! 😉

Skriv et svar

