noerrebro

fra alle hjørner

Jeg elsker wok, og jeg er bøsse

Æh ja…

så står jeg her i mit køkken og finder ud af, at:

1. jeg skal være vegetar igen, for der er intet så klamt som at skære kylling. det smager fint. men at røre ved det blævrende kød. føj. føj føj føj. det er ligeså slemt som rå æg.

2. man skal ikke lave wok, når man har drukket J’s tequila-drink-long-island-whatever (helt sikkert planlagt, grrrr!), for har man først vendt garam masala-bøtten på hovedet, så er der ingen vej tilbage. dvs. at jeg om lidt skal spise kyllingewok krydret med ½ dl. garam masala. fedt

3. jeg skal ikke åbne fryseren og tro, at jeg kan lave isterninge-drink uden bøvl… mit gulv er nu fyldt med isterninger, og kan jeg samle dem op…?

… ja

Anyways

Okay, Nørrebro, hvad har du at byde på?

Tjaa… der fejres Sankt Hans Aften på Blågårds Plads i morgen!

Kl. 18 åbner folkekøkkenet for madservering for alle typer: halal, vegetar, kanibaler, og først kl. 22 tændes bålet. Men i timerne imellem vil Stine Kinck & Wafande med Donkey Sound Band fyre op for noget musik og hygge. Det er blandet pop, reggae og dancehall, og jeg er sikker på, at vi skal danse og skåle!

Desuden venter en musikalsk overraskelse kl. 21.15, og kl. 22.15 kommer der mere musik.

KOM KOM KOM

iiiiih guder… der er wok over det hele i køkkenet!

P.S. KOM TIL DETTE: Bøssernes Befrielses Front fejrer 40 års jubilæum, og det betyder, at der er en del arrangementer de kommende dage i byen…

Dette er dog det vigtigste arrangement:
Fredag 24. juni kl. 21:
Releasefest for Bent Jacobsens ’Bøsseplade’, Bøssehuset kl. 20.00-02.00, Mælkebøttevej 69D, Christiania

Genial musik. Bent Jacobsen var en del Bøssernes Befrielsesfront, og hans plade er fra 1975. Det er fantistisk. I vores Roskildelejr 2010 hørte vi sangene 5 gange om dagen og ærgrede os over, at det var umuligt at købe musikken – en sjælden plade ville koste 300 kr, forhørte jeg mig sidste år på Blågårdsgade. NU KOMMER DEN. SES VI?

2 responses to “Jeg elsker wok, og jeg er bøsse

  1. jensdrejer august 1, 2011 kl. 3:37 pm

    Du er da tosset…… jeg tror det er den dårligste plade der nogen sinde er lavet.😆

Skriv et svar

