noerrebro

fra alle hjørner

Hjemme

Så er jeg endelig hjemme på Nørrebro igen , tilbage til fodboldslarm fra fængselgården, hygge på Sankt Hans Torv, gåtur om søerne, slentren ned ad Blågårdsgade og cykling ad sommerlivlige Nørrebrogade. Dejligt. Der er sket en del, mens jeg har været væk – nye butikker har set dagens lys, kaffe bliver brygget nye steder (Kaffe & Kluns på Blågårdsgade, som snart skal udforskes!), det har været nødvendigt at renovere i kældre pga. vandskade, og vejarbejde har rykket sig videre til andre steder. Fx foran Laundromaten, hvor det nu er muligt at se den smukke facade…

Jeg glæder mig til at komme ud på gaden og udforske byen endnu mere… Imens får I disse fine billeder, godt fra Nordvest, men kunsten er fin, og Nordvest er jo trods alt Nørrebros bror:

Og lige en sidste ting: Peblingesøen renses pt for alger! Det betyder, at det vil være en god idé, hvis bare halvdelen af os stopper lidt med at kaste brød ud til ænderne og de andre fugle, så søerne ikke skal se så grønslammede ud. Meget af brødet, der kastes ud til fuglene, bliver nemlig ikke spist, hvilket påvirker algevæksten. Desuden kommer der flere fugle, end der er plads til, og de skider som bare pokker – undskyld mig – hvilket også fører til et tykkere algetæppe. Så… Hvis økosystemet ikke skal ødelægges, og hvis søerne skal se flotte ud, så bør vi spise brødet selv 🙂

3 responses to “Hjemme

  1. DC ;) august 27, 2011 kl. 10:16 am

    Jeg troede Nordvest var en pige, det har det altid været i mit hovede…

  2. Pingback: Minoriteter « noerrebro

Skriv et svar

