noerrebro

fra alle hjørner

Shepard Faireys kunst

Nørrebrogade er helt umulig for tiden. Der laves både nye cykelstier (TAK!) og lægges nye varmerør, som er mere klimavenlige end de tidligere, så vidt jeg har forstået. Dvs. at trafikken er helt hulter til bulter. Men det er ikke kun vejen, som er i forandring! En del butikker er forsvundet, Amagerbanken er krakket, og nye caféer og restauranter popper derfor op rundt omkring.

Der hvor Amagerbanken tidligere lå – på hjørnet mellem Ravnsborggade og Nørrebrogade – åbner en ny Joe & the Juice. Troede aldrig, at denne fancy smoothiebar ville nå Nørrebro, men Baresso er jo også kommet hertil, så hvad pokker. Smoothien er god, ved jeg, og de ansætter altid unge fyre i 20’erne til at mixe frugterne 🙂 Den åbner formentlig i næste måned.

Lagkagehuset åbner på Runddelen i den tidligere McDonalds, som parakdoksalt nok måtte lukke efter rydningen af Ungeren! Den kunne kun holde sig kørende pga. Ungerens brugere, og de er jo flyttet til Dortheavej, så… Trist af Ungeren lukkede, men hephey at verden er en McDonalds fattigere! Lagkagehuset åbner i slutningen af denne måned.

For resten kan man nu se kunstneren Shepard Faireys gavlmaleri på Jagtvej 71, altså mod den tomme plads, hvor Ungeren tidligere holdt til. Faktisk meget fint, rødt med en fredsdue og med ordene “Peace 69.” Alle var dog ikke lige glade for hans statement, så efter hærværk og dialog, fik kunstnere fra Ungeren lov til at pynte det nederste af gavlen og slette “Peace 69.” Jeg synes, at resultatet er blevet super flot. Shepard Fairey er en god kunstner, men de unge kunstnere har virkelig givet hans værk et ekstra pift. Og nu med ordnene: “Intet tilgivet, intet glemt”

2 responses to “Shepard Faireys kunst

  1. jensdrejer august 19, 2011 kl. 6:59 pm

    Jeg er helt enig! Det er superflot og meget markant – jeg synes dog, at det var et skår i glæden, at kunstneren blev overfaldet mens han var i Kbh.

    Jeg ÆLSKER Joe & the juice! 😀

    • noerrebro august 19, 2011 kl. 7:08 pm

      😀 Jeg kiggede lige ind i Amagerbankens efterladenskaber – det ser sort ud. Tror da ikke, de åbner SÅ snart!!!? Men hvis de har de hotte fyre til at få juicebaren op at stå, så skal de nok klare det 😉 (Pludselig bliver det sjovere at gå i Fakta!!!)
      Helt enig – mærkelig måde at behandle et medmenneske på. Forstår det ikke, men jeg minder mig selv om, at det kun er en meget lille del af befolkningen, som er så idiotiske og sindssyge, at de ønsker at gøre et andet menneske fortræd

Skriv et svar

