noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebros vand

Ih…? Jeg elsker vand. Og nu må jeg så ikke drikke vand. Pludselig finder man ud af, hvor fantastisk fornemt vi har det her i Danmark med rent drikkevand direkte fra hanerne. Tak! Men nu er det så fyldt med E.coli-baktusser, og det må derfor ikke drikkes. Dog er det faktisk kun på Nørrebro i det område, der afgrænses af Tagensvej, Jagtvej, Åboulevarden og Nørre Farimagsgade, at man stadig skal koge vandet, inden man drikker det eller vasker op i det.

Derfor har den økologiske bager “Det Rene Brød” på Nørrebrogade bagt alt deres brød med kildevand og lukket kaffemaskinen ligesom Emmerys. Og så hørte jeg lige, at Føtex på Nørrebro har solgt ligeså meget vand på flaske i dag, som de normalt sælger på en hel måned 🙂

Kom hid, rene vand

2 responses to “Nørrebros vand

  1. jensdrejer august 22, 2011 kl. 5:39 pm

    Jeg er SÅ glad for, at jeg bor så langt ude, at jeg kun skulle koge det et enkelt døgn – det var dødbesværligt. Jeg håber det går som planlagt med at rense og reparere, så alle I andre får lov til at bruge vandet igen i morgen! 😀

  2. noerrebro august 22, 2011 kl. 8:26 pm

    Jo tak, det kunne være dejligt! Tager til Nordvest hos min kæreste og nyder rent vand der 😉
    Åndssvagt at vi skal koge vandet i 2 minutter. KOGE! Æ

Skriv et svar

