noerrebro

fra alle hjørner

Gåtur

Forleden gik jeg en tur til ære for Freja. Da hun boede her, plejede vi at udforske gaderne og butikkerne omkring Sankt Hans Torv, se på smukke mennesker og nyde den Nørrebro’ske stemning.

Det savner jeg, så jeg måtte ud på en lille tur… Fra Ravnsborggade ned mod Nørrebrogade, ind i Phenomenon og forelske mig i alle deres sko, forbi Cykelbandittens lækre cykler og ned ad Blågårdsgade, som var fyldt med caféfolk og cafésnak. Slentrede alene og nød alle indtryk i det dejlige efterårsvejr, mens jeg fik taget et par billeder

Fra Ravnsborggade

Numsen her findes også i lyserød

Specielt… Hvad betyder det mon?

På Blågårdsgade endte jeg i Purefood (i nr. 33), som er en øko-vege-butik med en masse forskellige slags bønner, gryn- og melsorter, yogite, økologiske cremer og rengøringsmidler, grøntsager, virkelig lækker økokaffe samt meget andet. Jeg kan ikke gå derind uden at købe noget, hvilket dog ikke erså slemt – det værste er at skulle vælge. For selv om priserne er rimelige, kommer man hurtigt op over de 100,- for bare et par enkelte fødevarer.

Desværre ser det ud til, at butikken er til salg… Ærgerligt, men der er jo så Spidsroden på Prins Jørgensgade 14, Ukrudt på Fælledvej 15 samt Natur og Sundhed på Nørrebrogade 57 at købe sig fattig i 😉

4 responses to “Gåtur

  1. jensdrejer september 23, 2011 kl. 12:54 pm

    Ærgerligt at de lukker. På næste lørdag er der international vegetardag, som bliver fejret i Blågårdsgade – så skulle jeg jo tjekke butikken ud. Jeg må nemlig indrømme, at jeg hellere vil støtte sådan en øko-vegge-butik end byens mange helsekoster…… jaja, jeg ved godt, at alle mine grønne vegge-venner har et andet forhold til dén sag. 😉

    • noerrebro september 23, 2011 kl. 1:50 pm

      Det bør du gøre…! Den er ikke så “alternativ,” men meget enkel og med lækre øko-vegge-sager. Så gør det 🙂 På Gammel Kongevej 113, hvor der tidligere lå en Egefeld, er der vist for nylig åbnet en af samme art: Urtehuset… Har du været der?
      Uh ja… jeg overvejede at melde mig som frivillig til international vegetardag, men jeg når vist kun et smut forbi.

  2. jensdrejer september 25, 2011 kl. 11:45 am

    Jeg har været i Egefeld, men ikke i Urtehuset.
    Husk lige at sige hej, hvis vi ses på lørdag. 😀

Skriv et svar

