noerrebro

fra alle hjørner

GRØD

I dag åbner verdens første grødbar på Jægersborggade 50. Det måtte jeg selvfølgelig lige se, så jeg hev min kæreste med hen til gaden, som har ry for at være rockernes centrum for hash og skyderier. Gadens beboere gør dog meget for at komme af med dette ry, så interessante butikker, gallerier, caféer og restauranter bobler frem.

Nu er Grød så kommet 🙂

Er ret vild med konceptet: Grød kan laves på uendeligt mange måder og derfor spises på alle døgnets tidspunkter; Grød til morgenmad, grød til frokost, grød til aftensmad, grød til dessert. Speltgrød, byggrød, havregrød og risotto. Grød med bær og grød med svampe. Grød med kardemomme, kanel og sukker. Grød med ingefær, hørfrø og nødder. Grød grød grød…

Idéen har de to iværksættere Martin Daniali og Lasse Skjønning Andersen, som er 21 og 23 år, fået fra London, hvor grød er blevet en trend. Derfor har de nu åbnet denne lille grødbar i et kælderlokale på Jægerborggade, og den ser virkelig hyggelig ud. Kun et lille minus: Kan forestille mig, at der er lidt for lidt plads til vinter, når alle grødglade grødspisere vil ned og spise varm morgengrød.

Efter at have taget et par billeder var der blevet fyldt godt op med mennesker i det lille kælderlokale, og vi droppede at prøvesmage grøden. Men snart kommer vi tilbage 🙂

Det er desuden først gået op for mig nu, at jeg jo har gået i klasse med Lasse for mange år siden. Verden er lille.

Tag godt imod grøden 🙂

3 responses to “GRØD

  1. ragganagli september 25, 2011 kl. 7:09 am

    Jeg smagede grøden og den var super, super lækker. Jeg har en stor havregrød “fetish” så det var ligesom at komme til Mekka for mig 🙂

  2. Pingback: GRØD GRØD GRØD « noerrebro

Skriv et svar

