noerrebro

fra alle hjørner

Stefanos’ delikatesser

Min søster er så heldig at bo et stenkast fra Stefansgade, hvilket gør det nemt at smutte over til Stefanos’ Delikatesser på dage, hvor man lige skal forkæle sig selv lidt. Da vi holdt planlægningsaften forleden, var det derfor oplagt at købe lækker mad hos Stefanos. Det blev til fire store bokse (til fire personer) med blandede salater til 65 kr stk. Egentlig var der mad nok til 5-6 personer, fordi portionerne var så store, men det er jo altid rart med lidt til dagen efter 🙂

Første boks:
Store broccolistykker i en creme fraiche agtig dressing, kirkærter med lidt grøntsager og en grøntsagblanding med squash og kartofler i tomatsauce. De var alle ret lækre, men sidstnævnte manglede dog lidt trylleri for at være fuldt ud tilfredsstillende.

Anden boks:
To kæmpe, massive veggedeller, en klæbrig humus og flere af de samme kikærter som i første boks. Alt sammen også rigtig lækkert. Det var nok med ½ vegedelle til hver, da de var ret mættende.

Tredje boks:
En bulgursalat med rødløg og persille, finurlige, kæmpe champignoner med ærter og en lækker kyllingesalat med bl.a. bladselleri, som kan anbefales. Bulgursalaten og champignonerne var ok, men ikke som i må-prøve-igen-mums!

Fjerde boks:
Kyllingespyd, bacon, kyllingepuré/-mos og humus som i anden boks. De to kyllingespyd var efter sigende ok, men vist lidt fedtede, de to stykker bacon blev smidt ud (tørre, kedelige og uden smag sagde dommerne), og den underlige kyllingepuré var vist fin nok. Lidt underlig måske? Den minder mig om den blendede hospitalskylling, patienter får, hvis de ikke er i stand til at tygge deres mad.

Nå, men salaterne var alt i alt lækre ligesom sidste gang. Der er både mad til vegetarer og kødspisere, og prismæssigt er det ok de store portioner taget i betragning!

Har skrevet om Stefanos’ Delikatesser før i dette indlæg: https://noerrebro.wordpress.com/2011/05/29/stefanos-sunde-salater-fra-stefanos/

Stefanos’ Delikatesser ligger på Julius Bloms Gade 36

9 responses to “Stefanos’ delikatesser

  1. jensdrejer september 28, 2011 kl. 10:52 am

    Arghhhh….. hvor irriterende. Jeg har efterhånden hørt en del godt om det sted, men jeg har aldrig været der. Det er altså for dårligt, for det ser jo rigtig lækkert ud. Er dellerne veganske?

    Jeg har været en del i Det eksotiske hjørne, men blev træt af det, fordi deres mad altid sejlede i olie. Sådan er det vist ikke ved Stefanos. Nu skal jeg snart prøve det… promise!

    NB: jeg så lige Henriks link ovenover. Det er altså sådan noget der giver mange minuspoints hos mig – uanset om det er en fejl eller ej. I dont care!

    • noerrebro september 28, 2011 kl. 12:01 pm

      Præcis – det er virkelig dårlig stil.
      Jeg arbejdede på Picnic på Fælledvej indtil sidste år, og de skiltede med økologi, hvilket så også gav dem en mindre glad smiley fra fødevarestyrelsen. De skrev så “70 % økologisk” i stedet, men det eneste økologisk, jeg nogensinde så, var deres Søbogårdvand, Thyøl og en enkelt økovin. Maden var i den grad ikke øko!!! Heldigvis har de nu også fået nye ejere, som formentlig er klogere…!

      Kender ikke Det eksotiske hjørne… Hvor ligger det? Men ja, du må ned til Stefanos. Kan ikke hitte ud af, hvad veggedellerne er lavet af – måske bulgur? Men jeg tror, at der er stor sandsynlighed for, at de er veganske… Husk at prøve kikærterne! Og den lækre humus (hvis den er da er vegansk?)

  2. jensdrejer september 28, 2011 kl. 1:00 pm

    http://www.eksotiske-hjorne.dk/

    Prøv at læs “om os” – arh, det er pinligt. De er utrolig søde og jeg har nogen gange overvejet at tilbyde lidt gratis hjælp med grammatik og formulering. På den anden side har jeg lært, at man skal ikke blande sig i alting. Så lader jeg vær…. men nogen burde altså hjælpe dem.

  3. Tommy Lindegaard Nielsen november 24, 2011 kl. 11:50 pm

    Jeg er så heldig at bo lige ved siden af og de har sgu nogle lækre retter.
    Deres vegetar-bøffer har jeg smagt nogle gange og det er egenlig det eneste der ikke er super hos dem – men det skal så også siges at jeg er kødspiser så det er de eneste vegetarbøffer jeg har spist.
    Men alt det andet kan bestemt anbefales!
    Når vi er ved stefansgade så kan Ricco’s kaffebar bestemt også anbefales, generelt kan gade bare anbefales 😉

    • noerrebro november 25, 2011 kl. 7:21 am

      Heldigt! Deres salater er mums. Men du har ret: vegebøfferne er lidt uinteressante: hårde og tørre. Så som kødspiser er der ærgerligt, at det er de eneste, du har smagt. De findes nemlig langt bedre 🙂

      Har kun fået kaffe fra Ricco’s på Istedgade, men måske skulle jeg lige smutte forbi Stefansgades… Har tittet derind et par gange på vej, og det ser så lækkert ud… Tak for tippet!

  4. Pingback: Picnic « noerrebro

Skriv et svar

