noerrebro

fra alle hjørner

Elmegade

Egentlig skal det ikke handle om mode, men det kommer det vist alligevel til! Sådan er det vel, når man shopper på Nørrebro, hvilket jo sker nu og da – bl.a. i fredags, hvor min søster og jeg vandrede rundt på Elmegade. Vi endte i Foxy Lady, hvor jeg tidligere (dengang jeg havde penge) har købt flotte kjoler. Denne gang faldt M over en silkekjole, og jeg fandt disse øreringe:

Er det Jesus? Eller Ali Baba?

Jeg er lidt vild med Elmegade! Der er en del tøjbutikker, bl.a. Goggle, Fünf og Foxy Lady, som er fyldt med lækkert, anderledes tøj (i nogle af butikker sidder designerne og syer tøjet i baglokalet), og gaden har også en del skobutikker, bl.a. en lækker én på hjørnet af Birkegade, hvor man kan få italienske sko.

Laundromaten har lækker kaffe, som man kan nyde, mens man vasker tøj og læser en af de mange brugte bøger, som står sorteret efter farve på de lange hylder, og Kaffebar og ikke mindst Kaffeplantagen, hvor en del studerende vælger at placere sig – formentlig så de stadig kan følge med i livet på Sankt Hans Torv – laver også lækker kaffe

Mexibar har de lækreste, største og billigste cocktails – og der er altid fest, hvilket dog betyder, at man skal komme tidligt for at få en plads

Sund Sult har lækre salater, en bagelbar byder på normale bagels, og derudover kan man få både indisk og thai-takeaway samt sushi.

Så er der selvfølgelig Elmegade antikvariat, som er dyr, men hyggelig og med en venlig mand 🙂 Det er et godt sted at komme af med sine magasiner, hvis man ikke bryder sig om at smide dem ud! Og så har han mange fine bøger

Sidst men ikke mindst er der Palmen, som i øjeblikket ikke har mine yndlings kæmpe sommerfugle, som jeg sådan hungrer efter… Dog kommer jeg der alligevel og blander slik i ny og næ 🙂

Skriv et svar

