noerrebro

fra alle hjørner

Kulturnat

Fredag d. 14. oktober – altså i morgen – er der kulturnat i København, og derfor vil der på Nørrebro være en del arrangementer i løbet af aftenen.

På Kapelvej 4 ligger Kulturcentret Assistens, hvor man fra 18-23 bl.a kan opleve installationskunst og høre jazzmusik. Arrangementet kaldes “De levende døde i Kapellet.” Det forlyder, at H.C. Andersen kigger forbi fra 18-20, og fra 21-23 vil der være lyd- og lysinstallationer på en rute gennem kirkegården.

Mellem kl. 19 og 00 er der Churchill i Brorsons Kirke på Rantzausgade, hvor elektronisk musik og varm kakao byder folk velkomne. Obscura står for smukke visuals.

I Den Gamle Bys Kirke kan man opleve sigøjnermusik, som leveres af George Mihalache.

Er man interesseret i Islam, eller ønsker at vide mere om religionen, kan man troppe op i Moskeforeningen KBH på Nørrebrogade 32, 1. sal mellem 18 og 23, hvor muslimer vil kunne fortælle om deres tro og svare på spøgsmål.

På Panuminstituttet vil der også foregå en del. Man kan bl.a. opleve, hvordan hjernen snyder kroppen 🙂 Det vil blive demonstreret via klassiske neurologiske forsøg, som man kan deltage i. Dette sker mellem 20 og 00…

Men tjek det hele ud her: http://2200.dk/default.asp?ID=70010000000, hvor Nørrebroportalen lister en række events i deres kalender

4 responses to “Kulturnat

  1. jensdrejer oktober 14, 2011 kl. 3:44 pm

    Sorry – men jeg er nødt til at smide en sur kommentar. Jeg synes kulturnatten er plat. Det er fyldt med fjollede og overfladiske arrangementer. Jeg har overvejet at deltage, bare for at skrive et surt indlæg bagefter….. ikke fordi jeg har lyst, men fordi mange synes det er useriøst, at jeg kritiserer arrangementer uden at være mere præcis. Men helt ærligt – jeg gider ikke. Jeg kan med garanti finde på noget mere spændende at bruge fredag aften til…..

    Efter dit sidste indlæg har jeg lyst til at smutte direkte på Soupanatural, men der er nok fyldt en fredag aften. Jeg venter til en hverdag! 😀

    • noerrebro oktober 14, 2011 kl. 4:22 pm

      Du må smide alle de sure kommentarer du vil, kære Jens 🙂 altid!
      Jeg må indrømme, at jeg heller ikke deltager i kulturnatten. Synes nu ikke, at det er plat, eftersom jeg husker, at det var ret (u)hyggeligt, da jeg sidst deltog for ca. 12-13 år siden 😀 Der er flest arrangementer for børn, og jeg tror, at de finder det rigtig interessant – og lærerigt – at udforske postmuseet, rigsarkivet, noget politihalløj, Assistens Kirkegård, eller hvad de nu finder på.
      I år er der igen intet, jeg gider deltage i, da jeg som du kan finde på langt mere interessante ting at bruge denne aften på – dog tror jeg, at Panuminstituttets neurologiske forsøg vil være ret spændende… Har kognition som fag dette semester, så… måske derfor 😉

  2. Mette oktober 15, 2011 kl. 10:54 am

    Jeg deltager heller ikke, men synes det er fedt at der er en nat om året hvor der sker kulturelle ting rundt omkring i byen. Men ja, det er nok mest for børn, og jeg husker også det var ret spændende at få lov at være ude en hel nat og besøge rigsarkivet og andre sjove steder – da jeg var 9 år 😉 Måske skulle der være flere musikalske indslag for at jeg gad deltage… Man kunne jo engagere sig i det og gøre det mere attraktivt for unge?

    • noerrebro oktober 15, 2011 kl. 11:35 am

      Ja, det er faktisk en rigtig god idé… og selv stable noget på benene. Sankt Hans Torv er perfekt for sådanne arrangementer. På Søerne kan man sætte både ud eller lave lysshow. På Blågårds Plads kan man arrangere natfodbold, snobrødshygge med historiefortælling eller lækker musik – eller måske salsa 🙂 Alt er jo muligt.
      Rigsarkivet var sååå sjovt. Hvad lavede vi? Noget med nogle underlige tegn?

Skriv et svar

