noerrebro

fra alle hjørner

Man kan aldrig få for meget plads

Her på Nørrebro er der stille. Der er så meget vejarbejde og –fornyelse, at jeg har svært ved at holde øje med ny kunst på murerne, fordi jeg koncentrerer mig for meget om at holde øje med, om jeg cykler ind i en brosten, planke eller vejmand. Desuden er det koldt og ikkeudforskningsvejr. Dog fik jeg hapset et par billeder forleden, udover dyremotiverne.

Går ud fra, at Stefanskirken hentyder til Gaddafis død, som jo overhovedet ikke er fantastisk. Han var en koldblodig diktator, men fantastisk? – det kan et dødstilfælde aldrig blive.

De næste par dage skal jeg bruge på at passe mariehønen, som har bosat sig på min daddelplante – den skal ikke ud i rusk og regn, kulde og blæst – og så er PV flyttet ud i dag, så nu skal jeg for første gang bo alene. Er det mærkeligt? Ja. Hele 46 km2 kun til mig! To rum til soveværelse og stue, tre vindueskarme til alle mine underlige, ukendte planter, et fem-personers køleskab til mine soyamælk og gulerødder, og generelt bare plads, plads, plads! Jeg skal dog ikke kun vænne mig til mere plads, men også en strammere økonomi og lidt mindre sjov og ballade… Men som nogen så fint har skrevet på en mur overfor Assistens Kirkegård på Nørrebrogade:

Og for resten – hvis nogen har brug for køleskabsplads, så
skal I være velkomne til at låne lidt plads i mit 😉

Skriv et svar

