noerrebro

fra alle hjørner

Min nye giraf

Ja, så kommer jeg cyklende ned ad Guldbergsgade og hilser som altid på den fine elg, som hænger ved Rust.

Og jeg cykler videre langs Sankt Hans Torv over Fælledvej og får øje på en giraf, jeg sidst har set på Nørrebrogade. Har den mon flyttet sig? Overvåger den Nørrebro fra forskellige mure?

2 timer efter er elgen væk!

Jeg har to teser omkring dens forsvinden: 1. det egern, som ses for neden på billedet, har skudt elgen. Bang –> død elg.

2. Egernet har indtaget området, så elgen har efterlagt lidt af sit gevir og er flygtet til et nyt sted, hvorfra det kan overvåge Nørrebro.

Jeg tror på det første – for da jeg senere cykler ned ad Nørrebrogade, sidder giraffen som sædvanligt og hilser på mig. Den har altså en tvilling og flytter ikke rundt, om jeg troede. Og elgen? Den er død.

De er for resten lavet af Taik Arnautovic, hvis andre værker kan ses her: http://cargocollective.com/tarikcph

Tidligere skrevet om her: https://noerrebro.wordpress.com/2011/09/24/dyremotiver/

One response to “Min nye giraf

  1. Pingback: Har I set… « noerrebro

Skriv et svar

