noerrebro

fra alle hjørner

Klaus Rifbjerg

Ja.. så er Klaus Rifbjerg flyttet til Sankt Hans Gade. Det skriver  2200n.dk:

“Med adresse på hjørnet af Sankt Hans Gade og Dosseringen er Rifbjerg kommet til at bo i Nørrebros ældste gade tæt ved cafeen 22 (tidligere Frontpage) og med blot et par minutters gang til Sankt Hans Torv.”

Og jeg er sikker på, at det var den lejlighed, min kæreste og jeg kiggede på for et stykke tid siden. Ikke fordi vi har råd til den, men fordi jeg vil blive boende på denne smukke gade. Lejlighederne koster 2,5 mio dernede ved søerne, så… måske man lige skulle færdiggøre sin uddannelse og planlægge karriere, inden man begyndte at drømme om sø-lejligheder? Eller måske man skulle skrive et par romaner?

Og det er altså ikke fordi, jeg er utilfreds med, hvor jeg bor nu – jeg elsker min lejlighed og vil græde den dag, jeg flytter herfra. Men uden bad og med kun 2 værelser, så er pladsen altså lidt begrænset, hvis C skal flytte ind!

Anyways… pointen er, at Klaus er kommet til gaden! Hephey… Tillykke Klaus, håber du kan pynte lidt i dette dejlige område!

Er Sankt Hans Gade virkelig Nørrebros ældste gade?

6 responses to “Klaus Rifbjerg

  1. Thorsten december 13, 2011 kl. 4:40 pm

    Den er god nok. Sankt Hans Gade er Nørrebros ældste gade og fra 1800-tallet. Meget af det andet er jo bygget fra 1900 og frem. http://2200n.dk/2011/04/04/sankt-hans-det-%c3%a6ldste-n%c3%b8rrebro/

  2. joanna december 15, 2011 kl. 1:13 am

    Skønt jeg glad for hans valg og jeg forstår ham godt, Nørrebro er det bedste sted 😀 Jeg vidste det heller ikke, det må jeg fortælle Christian i gaden 😀

  3. Jens december 15, 2011 kl. 5:29 pm

    Hvis du en dag kaster dig over skriveriet, så håber jeg, at du skriver noget der er mere interessant end Rifbjerg.
    På forhånd tak….. 😉

Skriv et svar

