noerrebro

fra alle hjørner

Sne

Jeg har ventet så længe… Og nu kom den endelig. Den smukkeste sne. Faldende let og blødt. Musestille.

Der er noget med den sne. Noget omfavnende, lyst og kærligt, som gør, at Nørrebro føles tryg, selv når man alene vandrer ned ad den mest skumle gade kl. 4 om natten. For man er omringet af sne, og sammen med månen gør det oplyste hvide tæppe gadelamperne overflødige.

Det er som et eventyr. Og derfor må jeg ud i det

Jeg ærgrer mig lidt over, at jeg drager mod Ikkenørrebro i morgen, hvor jeg bliver en uges tid, for tænk hvis jeg går glip af Nørrebro klædt i hvidt?

4 responses to “Sne

  1. Fru Buur Bækgaard januar 22, 2012 kl. 1:45 pm

    Bare rolig, her er endnu bare vådt og klamt!

    • noerrebro januar 22, 2012 kl. 7:05 pm

      🙂 Må man sige tak? Snakkede lige med min kæreste, som bor i Nordvest, og han fortalte, at det havde sneet VIRKELIG meget… Jeg håber, jeg kommer hjem til et smukt, hvidt landskab! 😉

  2. Nada Louise Cay februar 12, 2012 kl. 12:21 pm

    Jeg elsker dit udtryk: ikke-nørrebro …!

    LaCucinaNada

Skriv et svar

