noerrebro

fra alle hjørner

Der bor en bager på Nørre(bro)gade

Mmm… Det er 100 år siden, jeg har været i en bager, men da jeg forleden cyklede forbi Munchs bageri og kaffebar på Nørrebrogade og så, at de skiltede med åbningsreception i dag, måtte det skrives ind i kalenderen. Gratis kaffe og brownie fra en bager – det kan vist ikke gå helt galt!

Så for et par timer siden mødtes jeg med min søster for at besøge bagerland. Hvilken duft! Og hvilken lækker café latte! Jeg bryder mig ikke om brownie med nødder, men ellers var den dejlig klæg, og min søster – kageeksperten over alle – gav den vist en ret høj karakter.

Foruden snegle, croissainter, forskellige slags muffins, drømmekage samt diverse lækre brød og boller, sælges varer fra Søbogaard, Urtekram, Naturmælk, Kontra Coffee og Just Coffee. På deres hjemmeside står der desuden, at de anvender langtidshævet surdej produceret af melprodukter fra NaturAks. Fik ikke prøvet deres brød, men det så godt og sundt ud, og priserne var fine.

Kaffen og morgenbrødet kan man sidde og nyde ved vinduespladserne, mens man betragter Nørrebrogades vilde morgenliv, eller man kan hygge med en bog i en blød lænestol ved trafiklamperne fra Hot Kotyr.

Sjovt som alle har de lamper… Blågårdens Bibliotek, Gavlen, DC… 🙂

Det eneste, der mangler, er nogle billeder på væggene, så der bliver lidt mere hyggeligt. Lige nu er væggene kolde og ikke så kønne. Men mon ikke det sker meget snart?

Åbningsreceptionen varer til kl. 16 i dag og finder sted på Nørrebrogade 224.

Åbningstiderne er ellers mandag – fredag fra kl. 7 til 18 og lørdag – søndag fra kl 7 til 17

 

5 responses to “Der bor en bager på Nørre(bro)gade

  1. Nana februar 10, 2012 kl. 5:13 pm

    Det er dejlige kager (dog ikke så meget bedre end andre gode steder), men indehaveren er direkte uforskammet og en meget ubehagelig type. Min veninde og jeg blev overfuset af ham i dag, fordi hun gav sin baby mad i hans lænestol. Fair nok, men tal ordentligt. Det er bare ikke i orden at give folk skideballer på den måde. Jeg kommer der i hvert fald ALDRIG mere, og fraråder generelt folk fra at komme derind.

    • noerrebro februar 11, 2012 kl. 12:01 am

      Æv, det lyder som en ubehagelig oplevelse. Jeg nåede ikke at få hverken et positivt eller negativt indtryk af ham, så jeg kan ikke sige så meget. Men det er virkelig ufedt at blive behandlet på sådan en måde, som gør, at man ikke vil komme igen – og det er jo heller ikke særlig smart gjort af ham!

      • Camilla munch december 23, 2012 kl. 8:32 pm

        Man kan osse ha en anden vinkel på den kedelige oplevelse det tilsyneladende har været for den kunde, som ammede sin baby, at hun nok skulle have forhørt sig – om det var ok mht at amme sin baby…..det er trods et offentligt rum og man skal altså tænke over – ikke at blande det private/offentlige rum sammen….Jeg oplever, at mange af de pt unge mødre idag – ser det, som den mest naturlige ting i verden, at man på restauranter, cafeer frit kan Amme….Og når det ikke accepteres det pågældende sted – ja, så er indehaveren en idiot….

  2. Pingback: Røde Roses Kaffebar « noerrebro

Skriv et svar

