noerrebro

fra alle hjørner

Brorsons

Jeg er ikke kristen. Har været, og blev både voksendøbt og konfirmeret. Men så vendte det pludselig, og for et par år siden meldte jeg mig ud af folkekirken. Det er en lang forklaring, som formentlig fører til en længere diskussion, så… den springer vi bare over. Trods min ukristelighed, har jeg intet imod at opholde mig i en smuk og historisk interessant kirke, og jeg kan sagtens tage det seriøst, men jeg må indrømme, at jeg typisk ender med at sidde i min egen meditative verden. Og det er vel egentlig ok?

Nå, men pointen er egentlig bare, at jeg på fredag GLÆDER mig til at komme i kirke! Min kæreste og hans band “Vinterbarn” skal nemlig spille i Brorsons Kirke på Rantzausgade, som fungerer som en slags børne- og ungdomskirke. Kirken adskiller sig fra andre kirker ved at tilpasse sig tiden og møde unge i øjenhøjde. Så i stedet for at invitere til den samme trommerum hver gang, har Brorsons Kirke, eller nærmere bestemt præsten Per Ramsdal, indført et lidt mere moderne koncept: rockgudstjeneste! Det betyder, at der den sidste fredag i måneden inviteres et band til gudstjeneste, som så skal bidrage til folkekirkens faste liturgi. Så mellem trosbekendelsen, fadervoren, nadveren osv. spilles den dejligste musik. Dét må jeg opleve! (Okay, egentlig er det nok mest bare for at sidde og savle lidt over min kæreste, men det virker lidt forkert i en kirke, så…)

Kom evt. forbi…? Brorsons Kirke ligger på Rantzausgade 49 og byder desuden den første søndag i måneden på Bøn & Brunch, hvor der vil være rytmisk musik og brunch til 30,-

2 responses to “Brorsons

  1. copenhagencakes januar 25, 2012 kl. 7:20 pm

    Wehu det lyder fedt! Jeg er næsten fristet til at tage afsted hvis alt flasker sig 🙂

Skriv et svar

