noerrebro

fra alle hjørner

Et par gåture

I tirsdags gik jeg over Sortedamssøen. Ned ad Sankt Hans Gade, over isen og direkte ind i auditoriet. Og hjem ad samme vej. SÅ smart, SÅ hurtigt, og SÅ smukt… Bortset fra at jeg samme nat havde drømt, at jeg blev begravet af sand. Tanken om, at det måske var et tegn på, at jeg ville blive begravet af isvand, ville ikke rigtig gå væk – det var trods alt tøvejr! Men jeg overlevede, og man kan skam stadig færdes på isen.

Og så fandt jeg lige et par billeder fra i lørdags, hvor jeg også var på Harbo Bar. Bagefter gik vi nemlig i Delmon, som er en grønthandler på Blågårdsgade, og jeg har sikkert skrevet om den før, meeen… Handler der ret så ofte, og de to ejere (mand og kone) er så flinke og sjove… Og så ligner deres søde børn virkelig meget faren!

De har altid billige frugter og grøntsager, og deres udvalg af bønner, linser, nødder og krydderier er stort. Dog ikke økologiske…

Og hvis ikke de lige har det, man skal bruge, ligger 2200 Kærlighed næsten lige ved siden af, og der kan man fx købe 2 håndfulde cashewnødder  til 20,- eller et bundt forårsløg til 6,- PLUS få en gratis portion kærlighed med i købet

Uh, og lige en sidste ting… www.2200n.dk kontaktede mig for et par uger siden og spurgte, om jeg ville dele mine blogindlæg med dem. Selvfølgelig sagde jeg ja – Nørrebro skal fremelskes, og jeg synes, at det er dejligt, at de vil samarbejde med mig. Er glad og beæret 🙂 I kan læse mere her, og med tiden vil flere bloggere poste indlæg om Nørrebro, så flere vil bidrage med kærlighed til Nørrebro. Er det ikke dejligt?

4 responses to “Et par gåture

  1. Fru Buur Bækgaard februar 16, 2012 kl. 10:16 am

    Eij, nu skal jeg simpelthen også snart have fingeren ud og ud og gå på den sø! Det er bare så svært at nå imens det er lyst, når man har sådan af de dersens voksen-jobs!

    Og tillykke med samarbejdet! Måske man skulle begynde at bidrage med lidt mere lokal-underholdning, man kan jo sagtens tegne nærområdet…:oD

Skriv et svar

