noerrebro

fra alle hjørner

Elskeri

Jeg elsker Nørrebro. Især når solen skinner, og det er lidt lunt. Jeg elsker, at Dronning Louises Bro invaderes af unge, øldrikkende mennesker med kæmpe musikanlæg, smil og dans, bænkefest og hygge. Jeg elsker at gå tur rundt om søerne med en god veninde og ½ kg vindruer. Jeg elsker at gå ad Nørrebrogade og ende i en demo mod nazister eller andre ubehageligheder og dermed få lov til at gå midt på vejen. Jeg elsker at skulle tisse, gå ind på Café Castro for at låne deres toilet og så møde min kæreste, som jeg ikke har set i 100 år. Jeg elsker at gå hjem ad Nørrebrogade og købe billige cashewnødder hos en venlig grønthandler. Jeg elsker at have lyst til vin trods tømmemænd. Jeg elsker, at der er musik på gaden, selv om jeg skal sove. Jeg elsker, at det snart er sommer. Og jeg elsker, at sommer er en fest. Jeg elsker Nørrebro

Skriv et svar

