noerrebro

fra alle hjørner

Morgentallerken på Kaffe & Kluns

Af og til finder man en café, som får én til at tro, at man befinder sig i Berlin. 70’eragtige farver, vintage, hyggelige genbrugsmøbler, caféliv midt i Prenzlauerberg. Sådan føles det med Kaffe &Kluns på Blågårdsgade, som åbnede for ca 1 år siden. Det er et hyggeligt sted med sjæl – perfekt, stille læsested med god musik.

Jeg har kun været der én gang før, hvor jeg forelskede mig i den hyggelige stemning og inventaret. Så da jeg så, at Downtown havde 2 x morgentallerken til 99,- (dvs. halv pris) besluttede jeg mig for at besøge Kaffe & Kluns igen.

I torsdags mødtes jeg der så med min veninde Freja, og mens vi ventede på morgenmaden, havde vi tid til at nærstudere de mange spændende ting, vi var omgivet af. Så mange sjove skilte og ølbrikker på væggene, gode LP’er, fine kaffemøller, vintagetøj i bunker, tingdåser, ALT muligt! Og så er det hele til salg 🙂 Undtaget lige den ske, Freja forelskede sig i – desværre.

Vores morgentallerken (til oprindeligt 99,-) så sådan ud:

… Jeg ved godt, at jeg ikke er den vildeste brunch-morgentallerken-elsker, og jeg vidste jo godt, hvad morgentallerkenen indebar, da jeg købte den, meeen… Jeg var virkelig skuffet. Vi fik en halvkedelig, omend økologisk hvedebolle med et par kerner i, en enkelt, trekantet skive rugbrød, en klat smør, 2 skiver halvkedelig, fed ost, et miniglas marmelade, 2 små skiver normal, kedelig pølse, næsten ½ tallerken røræg, 3 trekanter arme riddere og en tynd yoghurt med lidt mysli og åbenbart noget hasselnøddesirup. Og ja, jeg vidste jo godt, at det var det, tallerkenen ville bestå af, men jeg havde vist forventet, at pølsen, osten, brødet og yoghurten ville bringe mere… nydelse? Jeg følte lidt, at 99,- for dette måltid ville være rimelig meget overpris, når Netto ligger overfor og kan give mig det samme for 25,-! Hader at være kritisk, og jeg ved godt, at man jo også betaler for service og caféomgivelser, men hvorfor ikke pifte morgentallerkenen op med et par druer, udskifte bollen med en lækker grovbolle, den ene skive ost med en anden lækker skive ost, yoghurten med græsk yoghurt og pølsen med en mere livlig pølse og dermed gøre morgentallerkenen mere lækker? Stadig mainstream og ikke luksus, men i det mindste bare lidt mere interessant. Jeg fik nærmest æggechok

Sammenlignet med morgentallerkenen til 59,- lader det til, at man betaler 40,- ekstra for arme riddere samt den kedelige ost og den døde pølse. Og røræg i stedet for blødkogt æg. Tænk engang… Jeg synes, det er ærgerligt. Så kære Kaffe & Kluns, I har det så hyggeligt – hvorfor ikke lave ekstra lækker mad?

Nå, men udover morgentallerken og smoothie kan man få kaffe (og alle mulige andre drikkevarer), tarteletter, suppe og rugbrødsmadder. Jeg tror ikke, jeg skal prøve dem, men hvis jeg kommer igen, vil jeg nok købe en tingdåse eller en sød æske pastiller

Besøg Kaffe & Kluns på Blågårdsgade 41 og bedøm selv… Man kan jo have forskellige meninger 🙂

4 responses to “Morgentallerken på Kaffe & Kluns

  1. copenhagencakes marts 27, 2012 kl. 11:08 am

    Ih ligesom jeg begyndte at læse indlægget tænkte jeg “Åh hvorfor var jeg dog ikke opmærksom på dette downtown-tilbud”, men når jeg så fik læst videre kunne jeg godt se, at jeg nok ikke er gået glip af så meget. Ærgerligt – de har ellers forudsætningerne for at præstere noget virkelig godt!

    • noerrebro marts 27, 2012 kl. 11:31 am

      Ja… Hader at skrive negative indlæg, men det var virkelig en kedelig morgentallerken. Men måske kan du bare besøge stedet og drikke en kaffe? 🙂 Eller tage en billig morgentallerken. Dog er den sikkert lige så ærgerlig 😦 Håber de laver et par ændringer snart – det er så nemt!

      • copenhagencakes marts 27, 2012 kl. 11:42 am

        Ikke desto mindre er det altid godt med en ærlig bedømmelse og dertilhørende billede! Havde godt nok været bitter hvis jeg havde brugt 99kr på det der…

        • noerrebro marts 27, 2012 kl. 12:05 pm

          Godt at høre! Dejligt at jeg ikke er den eneste, der tænker lidt over prisen…
          Håber jo også lidt på, at de forbedrer sig – de ville jo få flere gæster med en virkelig lækker morgentallerken!

Skriv et svar

