noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro’ske øl og lækkerhedsmusik

I lørdags hoppede jeg som sagt direkte fra toget og ind på Nørrebro Bryghus for første gang nogensinde. Jeg havde egentlig forventet, at det var et lille sted fyldt med stamgæster, men det viste sig, at det var ret stort og meget intimt i den mørke kælder. I det ene kælderlokale stod store gærings- og lagringstanke af stål og flotte kedler, som virkelig bidrog til ølstemningen, og baren var så placeret i det andet kælderlokale samen med en lille gulvscene, som folk sad helt tæt på. Vi fik hapset et bord næsten lige foran ca. 1 time, før koncerterne startede, og langsomt blev der fyldt op med ølentusiaster i de stemningsfyldte, stearinlysoplyste kroge.

Inden Dad Rocks! gik på, nåede jeg at nyde en Påske Bock (40 cl for 59 kr), som smagte helt fantastisk. Sød, rund og med en lækker, mørk farve. Og selv om jeg har smagt deres øl en del gange efterhånden, var det lidt mere specielt at få sådan en friskbrygget øl serveret i selveste bryghuset. De andre to søde piger fik henholdsvis en Bombay Pale Ale, som var en kraftig og lidt sødlig øl, og en Kings’ County Brown Ale, som var mørk og chokoladeagtig. De smagte virkelig godt, især de mørke, og vi nød dem lige til sidste sjat. Og senere fik Louise prøvet en Tørvetriller – røget og speciel med en smag af lejrbål.

Dad Rocks! bestod af islandsk/danske Snævar Njáll Albertsson, som sang interessante folk-country-pop-sange med sin dejlige guitar. Specielt, men ret så dejligt og godt til øllen. Og så havde han en rigtig fin Mickey Mouse sweatshirt på!

Efter 1 time var One-Eyed Mule klar til at fylde os med lækker musik. Jeg kendte dem lidt i forvejen og blev overrasket over, hvor godt de gjorde det – det var trods alt kun halvdelen af bandet, der kunne komme og spille for os. Men det var en meget intim koncert, som gjorde min søvn meget bedre. Så tak for det!

Den dejlige blogger Tambourine Sam var også til stede denne aften og har to cd’er liggende til give-away 🙂 Besøg hende her og se hendes fine billeder af Dad Rocks seje sweatshirt!

Og så glæder jeg mig bare til at besøge Nørrebro Bryghus igen. Jeg bliver jo nødt til at smage øllerne med de Nørrebro’ske navne Peblinge Pêche og Sortedam Sauvage. Og aktisk må jeg vist igennem hele ølsortimentet, som består af lyse hvedeøl, kraftige ales, mørke portere og stouts – noget for enhver smag!

Og nu bliver jeg snart medlem af Nørrebro Bryghus ølklub, så det bliver intet problem at udføre min plan. 250 kr for 1 år, en masse gode medlemstilbud OG 1 GRATIS 40 CL ØL HVER MANDAG MELLEM KL. 17 OG 19. Regner med at blive stamgæst og drikke luksusøl hver mandag det næste års tid.

Nørrebro Bryghus ligger på Ryesgade 3, og I kan læse mere om stedet her

Skriv et svar

