noerrebro

fra alle hjørner

Cupcakes og camping

Tænk engang, regnen stoppede, da jeg bevægede mig ud i gaderne i går. Så C og jeg kunne spise den mest bombede cupcake, serveret af den sødeste Lagkagehus-medarbejder ved runddelen. Lagkagehuset ligger der, hvor McDonald lå tidligere, men McD måtte jo (heldigvis) lukke ned, fordi de mistede alle deres burgerkunder efter nedrivningen af Ungeren. Det morer jeg mig stadig over – ikke Ungerens død! Men McDs død + dødsårsag!

Der var masser af plads indendørs, da Lagkagehuset både fungerer som bager og café, men solen skinnede, så vi valgte at nyde kaffe og cupcake ude. Efter en god snak med den flinke cupcakesælger, satte vi os på en bænk med vores forsyninger og betragtede de faldende cyklister, som skråede ind over pladsen på hjørnet af Jagtvej og Nørrebrogade. Et lille tip: don’t! 🙂 Især ikke hvis der er vandpytter… (fnis fnis)

 

Haps – en cupcake! Chokoladestykker med orangesmag. Se lige, hvor glad C er 🙂 Den var ret så lækker med de små chokoladeknasstykker, ikke svampet – heldigvis… Frostingen var måske lidt for sød, men det var nok meningen!  Og med en dejlig kop kaffe oveni den store cupcakebombe var vi mætte og tilfredse 🙂 Så vi begav os ned ad Nørrebrogade mod Sankt Hans Torv, hvor byvandringen “Vold og Velfærd” begyndte kl. 14, men den fortjener altså et indlæg for sig selv.

Senere endte vi i campingområdet ved Dronning Louises Bro, hvor folk sad med kaffe, øl og lækre dj beats og varmede sig ved et bål. Ren HYGGE. Og så var der stangtennis, minicampingvogn, tipi og DM i havespil.

Der var forår i luften, og Nørrebro blev virkelig elsket. Nu går vi jo en tid i møde, hvor der vil være masser af den slags arrangementer, så jeg glæder mig! Og indtil da vil jeg fortsat sende kærlighed ud i gaderne

2 responses to “Cupcakes og camping

  1. anneoglouise april 23, 2012 kl. 9:55 am

    Orh hvor ser det hyggeligt ud! København om sommeren er fantastisk! Glæder mig også til de mange udendørsarrangementer, som vi går i vente nu.
    PS. Ret morsomt med McDs dødsårsag 😉

    KH Louise

    • noerrebro april 23, 2012 kl. 4:12 pm

      Ja, det er så skønt om sommeren! København er bare en lækkerbisken i solskinsvejr (dog også i regnvejr og snevejr, må jeg indrømme…)

      😉 Jeg ville i hvert fald aldrig have troet, at McDs stamkunder kom fra Ungeren. Men det siger måske mere noget om mine idéer/tanker end om Ungerens medlemmer, da de jo selvfølgelig ikke er en homogen gruppe!

Skriv et svar

