noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro’ske madpandekager med fuldkornsspeltmel og muskatnød

Til at starte med vil jeg bare lige sige: Cimber, jeg hader dig.

Og så til det sjove:

DC fortalte forleden, at hun fulgte med i min blog. Det var da dejligt at høre, for det er jo ikke alle, der har tid eller lyst – eller finder det særligt interessant. Men DC havde ikke været inde på bloggen et stykke tid, så nu havde hun læst helt indtil ”de klamme pandekager!” Bum. De klamme pandekager…

Så nu vil jeg hermed bevise, at jeg sagtens kan lave pandekager! To forskellige slags faktisk. For en gangs skyld har jeg nemlig økologiske æg i køleskabet. Egentlig er jeg ikke en æggeperson, så det er lidt vildt, og jeg har kigget ca. 150 opskrifter igennem for at se, om der var en bestemt kage, et lækkert brød, vegedeller eller noget helt tredje, jeg havde lyst til at lave med mine æg. Det endte så med pandekager, hvilket jo er hamrende opfindsomt!

5-6 Nørrebro’ske madpandekager med fuldkornsspeltmel og muskatnød

2 dl fuldkornsspeltmel

½ dl hvedemel

1½ dl vand

1 dl soyamælk

2 æg

½-1 tsk salt

½ revet muskatnød

½ tsk chili

Det hele blandes sammen, en pande varmes op, en klat smør (bare til den første pandekage) smeltes, og de 5-6 pandekager laves. Færdig punktum.

 

I køleskabet havde jeg en stor portion wok fra dagen før bestående af en wokblanding (fra frost), gulerødder og broccoli lynstegt i lidt olie og tilsat kokosmælk, peanutbutter, kidneybønner og krydderier. Fyldet kom i pandekagerne med lidt ost og lidt ketchup, og nøj hvor de smagte dejligt! Og så var der lige til 2-3 personer

Jeg laver også et indlæg senere med de andre lidt mere dessertagtige pandekager

Skriv et svar

