noerrebro

fra alle hjørner

Nørrebro’ske pandekager med æg og banan

Som lovet kommer her mine flotte (sammenlignet med disse) pandekager som bevis på, at jeg ikke kun laver sorte, klamme klumpepandekager. Jeg lavede dem en morgen lynhurtigt og spiste dem med en klat peanutbutter, så det nærmest blev en dessert. Men egentlig ikke usundt, bare lidt sundt fedt, godt med protein og masser af bananenergi – og uden mel! Og så var de virkelig lækre og hurtigt væk!

Opskriften giver 2 stk lækre Nørrebro’ske pandekager med æg og banan

2 æg

1 banan

½-1 spsk HUSK

½ spsk hørfrø

1 tsk vanillepulver

1 tsk kanel

Evt. lidt soyamælk

Mos bananen med en gaffel og tilsæt resten af ingredienserne. Bland det godt og lav så to tykke pandeklatkager på en varm pande. Server med peanutbutter, friske bær, græsk yoghurt eller blot som de er. Og så selvfølgelig en spand kaffe!

Enjoy!

6 responses to “Nørrebro’ske pandekager med æg og banan

  1. copenhagencakes maj 8, 2012 kl. 8:46 am

    Ser godt ud – det må jeg prøve!

  2. Fru Buur Bækgaard maj 8, 2012 kl. 2:44 pm

    Mmh! En melfri pendant til mine æg-fri. De skal prøves snarest. Jeg er en sucker for alt med bananer…:o)

  3. Henrik Rask maj 15, 2012 kl. 9:51 am

    Hejsa, hvad er “HUSK”?

    • noerrebro maj 15, 2012 kl. 2:18 pm

      Psyllium-frøskaller 🙂 De indeholder 85 % fibre og anvendes BL.A. af folk med forstoppelse, irritabel tyktarm, diarré eller ved forhøjet kolesterol. Jeg anvender det pga. det høje fiberindhold.
      FiberHUSK kaldes det vist også, og det fås i diverse supermarkeder samt i Matas og på apoteket.
      Dog er det ikke så nødvendigt at komme i pandekagerne – du kan sagtens lave dem uden!

Skriv et svar

