noerrebro

fra alle hjørner

Picnic

For et par uger siden besøgte jeg Picnic, som jeg ellers længe har undgået af forskellige årsager. Jeg arbejdede der i en periode og kunne desværre ikke undgå at lægge mærke til, hvordan maden blev lavet. Nu er der så kommet ny ejer, og jeg håber, at både arbejdsvilkår, madkvalitet samt hygiejne har ændret sig til det bedre.

Picnic er en hyggelig lille restaurant/café (tidligere med neongrønt PICNICskilt), som ligger på Fælledvej over for 7 Eleven og ved siden af blomsterhandleren med de muntre og seje blomsterkvinder! Man kan enten sidde indendørs ved et af de tætstående borde i det lille lokale eller udendørs til duften af blomster og bilos. Man kan selvfølgelig også tage maden med, hvilket jo er oplagt i det gode sommervejr!

Maden er middelhavsinspireret, priserne er rimelige, og betjeningen er både venlig og hurtig. De nye ejere har overtaget det tidligere menukort og byder derfor stadig på varme retter som fx köfte, türlu og güvec samt meze, som er de små retter i montren. Udvalget af meze har dog ændret sig og er blevet lidt mere kedelig efter min mening. Før kunne man få den lækreste rødbedesalat og en grøn hestebønnepersillehummus, som var helt fantastisk.

Vi valgte en ok god kyllingesalat, en meget kedelig linsesalat, en cremet tunsalat uden fest og farver og en utroligt olieret auberginesalat. Jeg var ikke helt så begejstret, så jeg må nok indrømme, at jeg vælger Sund Sult på Elmegade eller Stefanos Delikatesser på Stefangade, hvis jeg en anden gang bliver salathungrende. Det er både billigere og mere specielt.

På Picnic er prisen for tre meze 54 kr, og man kan sagtens få den ene delt i to, så man smager flere salater, hvis man – som jeg – ikke kan vælge!

Sandwichbrødet og selve sandwichen har dog forandret sig til det bedre. Brødet, som er lidt rugbrødsagtigt, er blevet mere friskt, sundt og velsmagende, og man kan stort set få sin sandwich lavet, som man ønsker. Kylling, kalkun, laks, tun, tyrkisk pølse, vegetar osv. eller en meze fra montren. Alle slags sandwich koster 45 kr, hvilket jo lige er til at overkomme!

C valgte en laksesandwich med creme fraiche, som var ret lækker. Selvfølgelig kunne der godt være mere laks i, men det vil man jo altid have. Og så savnede han en sennepshonningdressing.

Jeg selv valgte en sandwich med kylling og tzatziki. (Desværre var deres hummus ikke færdig – den var jeg ellers meget interesseret i!) Og så var de begge fyldt med en dejlig grøn, frisk salat med – ikke kun bestående af iceberg, men også med andre salattyper samt agurk og tomat.

Og så lagde jeg mærke til, at de har fået en rigtig kaffemaskine! Meget flot og prof. Tidligere lavede vi ”café latte” på Nescafé (hvis det da overhovedet var så fint!) og uden en rigtig mælkesteamer. Det var egentlig ret pinligt at servere, og 30 kr for sådan en fesen kop instant var lige i overkanten.

Og jeg lagde også mærke til, at de – desværre – er begyndt at servere wok, kyllingespyd, tigerrejer og flødekartofler. Det virker lidt kikset og gør efter min mening stedet mindre specielt. Med mindre det selvfølgelig er den nye ejes egne specialiteter – det fik jeg ikke spurgt om.

Nå, men i det store hele var det en god oplevelse – sandwichen var lækker, og jeg tør godt spise deres mad igen! (på nær lige flødekartoflerne!).

Her får I deres menukort:

Skriv et svar

