noerrebro

fra alle hjørner

Festlig weekend

Wuhu! Sommerferie… Undskyld jeg har været så kedelig de sidste par uger. Der har slet ikke været tid til blogging med al den dræbende eksamenslæsning og opgaveskrivning. Men nu er det overstået, og jeg er klar til sommer. De næste 2½ måneder vil blive brugt på: en uge i Sydfrankrig med en masse lækre psyk.studerende, en festlig uge på Roskilde Festival, en masse hygge på Nørrebro (og selvfølgelig også på Ikkenørrebro), en weekend i Kassel med kunstfestivalen Documenta (13), og ja, så flytter C jo ind i min lille lejlighed, så jeg er i gang med at smide ud. Problematisk når man er ejer af 1 milliard ting, et samlergen, et knytte-sig-til-ting-gen og værst af alt: intet loft- eller kælderrum! Ikke desto mindre dejligt at vi skal bo sammen…

Ok, det var en lille update. Og NU til Nørrebro! Der er fest og hygge denne weekend:

I aften fra kl. 21 spiller Christian Hjelm og Death Valley Sleepers på Nørrebro Bryghus, Ryesgade 3. Egentlig skulle Dig & Mig have spillet, men de aflyste koncerten, og nu er det i stedet Christian Hjelm. Kender ham ikke, men Death Valley Sleepers spiller ret lækre sange, bl.a. denne:

Det er gratis, men de lækre øl koster selvfølgelig.

Hvis man hellere vil svinge hofterne til reggaetoner, så inviterer Støberiet og Youngblood Sound samtidigt til Nørrebro Bash 2012, hvor Shaka Loveless og Kaka giver koncert. Det finder sted på Kapelvej 44 fra kl. 21-03 og koster 40,- i indgang

Og hvis man fester hele natten og måske ikke er super frisk i morgen, så kan man jo pleje sindet med en tur på loppemarked på Ravnsborggade og gaderne omkring. Det er hyggeligt, og gaderne er altid befolkede med glade mennesker. Det foregår mellem 10 og 16. Tror jeg kigger derned et lille smut, og så mødes jeg med min søster og spiser tapas og kage på Guldbergsgades Savoir! MUMS! Måske ses vi midt i lopperne?

4 responses to “Festlig weekend

  1. copenhagencakes juni 16, 2012 kl. 11:50 am

    Tillykke med sommerferie og håber eksamenerne er gået godt!
    Fik en impulsiv tanke: Hvad med at snuppe en øl en dag? Kunne være sjovt 🙂

Skriv et svar

