noerrebro

fra alle hjørner

Hvor har jeg savnet dig…

Så er jeg hjemme igen efter en fantastisk uge med fantastiske mennesker i Sydfrankrig og en ligeså fantastisk omend anderledes uge på Roskilde Festival. Jeg har været til munter vinsmagning hos søde Pierre Cros, spist mugost og baguette, set på gule solsikkemarker, undervist i yoga på en ægte yogaplatform og snakket, hygget og grint med dejlige, smukke mennesker… Mine ører er fulde af lækkerhedsmusik, min lever fortjener mindst en uge i spa, og hvis jeg skal spise dåsetorskerogn og -makrel meget snart, skal det anrettes utroligt kreativt og helst smage af noget andet.

Det er skønt at rejse, men hold op hvor er det også skønt at komme hjem til yndlingsstedet over dem alle: Nørrebro! Hjem til smukke mennesker i gaderne, hygge på Dr. Louises Bro, caféliv på Elmegade, grøntsager på Blågårdsgade, street art overalt og en brummende, vedvarende baslyd fra de vilde maskiner ved Sankt Hans Torv, som får møblerne til at knirke.

MEN nu til lidt jaaaazz. Sankt Hans Torv byder nemlig på jazzede toner de kommende dage, og jeg håber virkelig, at de umenneskelige maskiner skal lave en anden gade, selv om de giver en god og dyb bas.
Det bliver først rigtig interessant lørdag og søndag, men I får lige hele programmet. Alle arrangementer starter kl. 18.

I morgen d. 11. juli spiller Fra De Varme Lande. Kender dem ikke, men det bliver sikkert festligt.

Torsdag d. 12. juli spiller Jungle Breed samt en hemmelig gæst. Lyt til deres musik her

Fredag d. 13. juli spiller Who Are You People. Hm… ? Ved ikke lige, hvem de er.

Lørdag d. 14. juli spiller Babylove & The Van Dangos. Det er ret så dejlig musik, så det bliver jeg nok nødt til at høre. Inspiration fra 1960’ernes Jamaica og lystige skarytmer, wuhu…

Søndag d. 15. spiller Mzungu Kicha, som egentlig hedder Espen Sørensen. Han spiller tanzaniansk hiphopmusik, også kaldt ”Bongo Flava.” Det er da rimelig sejt!

Jeg føler lidt, at jeg forstår, hvad han synger, men underligt nok fatter jeg ikke en dyt!

Håber I nyder sommeren 🙂

2 responses to “Hvor har jeg savnet dig…

  1. Henrik Rask juli 11, 2012 kl. 12:39 pm

    Velkommen hjem til endnu en omgang vejarbejde! 🙂

Skriv et svar

